Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

Zimní

ADAC (DE) 2021

Šířka
195
Profil
65
Průměr
15

Sníh, led, mokré nebo suché a mrazivé počasí: kdo se v chladném období nejlépe vyrovná s různými podmínkami? 16 aktuálních pneumatik pro vozy nižší střední třídy v testu ADAC.
I když se rozmanitost a velikost rozměrů pneumatik u nových vozidel neustále zvyšuje: Letošní testovaný rozměr 195/65 R15 v rychlostní třídě T do 190 km/h je stále jedním z nejprodávanějších - alespoň v segmentu zimních pneumatik. Pasuje na vozidla nižší střední třídy jako Opel Astra nebo VW Golf.
V zásadě lze vyvodit převážně pozitivní závěr, protože pouze jeden ze 16 modelů pneumatik dosáhl pouze známky „dostatečná“, a proto je lze doporučit pouze podmíněně - čtyři modely pneumatik jsou hodnoceny jako „dobré“ a jedenáct skončilo s verdiktem „uspokojivé“.
Protože téměř celé testovací pole nevykazuje žádné (vážné) slabiny ani za sucha a ani za mokra získává v těchto hlavních kritériích dobré hodnocení. Pouze dvě pneumatiky postrádají dobré hodnocení na sněhu. A všichni testovaní kandidáti dokonce dosáhli dobrého hodnocení na ledu a také z hlediska spotřeby paliva.
Když se podíváte na výsledky testu opotřebení, je patrné, že průměrný předpokládaný počet najetých kilometrů celého pole kolem 27 300 kilometrů není nijak zvlášť vysoký. Rozsah je mezi 34 400 (Michelin) a 21 800 kilometry (Maxxis).
Čtyři zimní pneumatiky v této dimenzi získaly prestižní hodnocení ADAC „dobré“: modely Dunlop Winter Response 2, Goodyear UltraGrip 9+, Michelin Alpin 6 a Vredestein Wintrac. Jsou odměněni dobrou známkou, protože jsou velmi vyrovnaní ve všech hlavních kritériích. A přesto stojí za to se podívat na podrobná hodnocení, protože se zaměřují na mírně odlišné nuance.
Bratři z Dunlop a Goodyear přesvědčují dobrým výkonem na suchu, zejména na zasněžených svazích. A zatímco je Dunlop Winter Response 2 stále optimalizován z hlediska ekonomické spotřeby paliva, UltraGrip 9+ jde o něco dále, pokud jde o výkon na mokru a ledu. Michelin Alpin 6 tradičně boduje v opotřebení, ale tentokrát také ukazuje nejlepší výkon na suché vozovce. Pokud je ekonomicko-ekologický aspekt obzvláště důležitý, má „dobrý“ Vredestein pravdu: kombinuje nejnižší spotřebu paliva s nízkým opotřebením.
Za nejvyšší skupinou vyčnívají g-Force Winter2 od druhé značky Michelin BFGoodrich a Continental WinterContact TS 860, kterému jen chybělo dobré celkové hodnocení kvůli devalvaci v jednom hlavním kritériu. Oba dosahují dobrého hodnocení v testu opotřebení a také si vedou dobře na sněhu a ledu. Na suché a mokré vozovce se ale chovají opačně: Zatímco BFGoodrich na suché vozovce zapůsobí díky vysoké přesnosti, její výkon na mokru - na základě testovacího pole - již nestačí k získání dobrého hodnocení.

Continental na druhé straně tvrdí, že je nejlepší na mokré vozovce, ale na suchu vykazuje mírné nedostatky: zejména citliví řidiči nebudou mít zpětnou vazbu a cit pro vozidlo. Budoucí test ADAC bude muset prokázat, zda si jeho nástupce TS 870, který je již na trhu, povede lépe.
Následující čtyři pneumatiky v tabulce mají jednu věc společnou: Všechny fungují relativně dobře v hlavních jízdních kritériích, ale jsou znehodnoceny o jeden stupeň v celkovém výsledku kvůli jedinému uspokojivému výkonu v testu opotřebení. Bridgestone Blizzak LM005 nabízí celkem dobrý výkon na suché vozovce a v testu také dosáhl druhého nejlepšího výsledku na mokré vozovce. Ale kromě mírně vyššího opotřebení by jeho výkon na sněhu již nepostačoval na dobrou celkovou známku.
Falken Eurowinter HS01 například poskytuje dobré výsledky na suchu i na sněhu a ledu, ale na mokrých vozovkách nechává prameny. Zatímco i FIT + LW31 + od druhé značky Hankook Laufenn postrádal své dobré hodnocení na suchu, ale fungoval dobře na mokré vozovce a zajistil si nejlepší známky na sněhu a ledu. Maxxis Premitra Snow WP6 přináší dobré výsledky na suché, mokré a zledovatělé vozovce, ale na sněhu už jeho výkon nestačí k získání dobré známky v testu.

Název pneumatiky Sucho Mokro Sníh Led Komfort Hlučnost Valivý odpor Opotřebení Celkové hodnocení
Dunlop Winter Response 2 2,0 2,1 2,0 2,4 3,0 3,0 - 2,5 Dobrá
Goodyear Ultra Grip 9+ 2,3 1,8 2,0 2,0 2,8 2,8 - 2,5 Dobrá
Michelin Alpin 6 1,9 2,5 2,2 2,0 3,1 3,1 - 2,0 Dobrá
Vredestein Wintrac 2,5 2,3 2,2 2,0 2,8 2,8 - 2,0 Dobrá
BFGoodrich G-Force Winter2 2,2 2,6 1,9 2,5 3,3 3,3 - 2,0 Uspokojivá
Continental WinterContact TS 860 2,7 1,6 1,9 2,5 2,9 2,9 - 2,5 Uspokojivá
Bridgestone Blizzak LM005 2,5 1,7 2,8 2,3 3,3 3,3 - 3,0 Uspokojivá
Falken Eurowinter HS01 2,3 2,7 2,4 2,4 2,9 2,9 - 3,0 Uspokojivá
Laufenn i FIT+ LW31+ 2,6 2,2 1,9 2,0 2,9 2,9 - 3,0 Uspokojivá
Maxxis Premitra Snow WP6 2,2 2,3 2,6 2,4 2,6 2,6 - 3,0 Uspokojivá
Yokohama BlueEarth *Winter V906 2,1 3,1 2,2 2,4 3,1 3,1 - 3,0 Uspokojivá
Barum Polaris 5 3,0 3,2 2,0 2,0 2,8 2,8 - 2,5 Uspokojivá
Nokian WR Snowproof 2,5 3,3 2,3 2,2 2,9 2,9 - 2,5 Uspokojivá
General-Tire Altimax Winter 3 3,4 3,5 1,9 2,1 2,7 2,7 - 2,0 Uspokojivá
GT Radial Winterpro2 3,5 3,5 2,4 2,4 2,7 2,7 - 3,0 Uspokojivá
Kumho Wintercraft WP51 3,6 3,0 2,5 2,4 3,2 3,2 - 2,5 Dostatečná
Název pneumatiky Sucho Mokro Sníh Led Komfort Hlučnost Valivý odpor Opotřebení Celkové hodnocení

Hodnotí se jako ve škole :
1 = nejlepší
5 = nejhorší

Nahoru