Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

Fulda Kristall Control HP2

  • Přejít na testy pneumatiky
Rozměry
Šířka
205
Profil
55
Průměr
R16
91H

Pneumatika Fulda Kristall Control HP2 umožňuje optimalizovaný tvar stopy s jednotným rozložením tlaku, jež se projeví rovnoměrným opotřebením. Voda je účinně absorbována a odváděna. Zimní polymerová směs a více drážek...
Více informací

Zimní -36%
Kristall Control HP2

Pneumatika vyrobena a schválena pro provoz v ČR a celé EU.

V 95% garantujeme stáří pneumatiky do 1 roku.

Zimní -36%

Pneumatika Fulda Kristall Control HP2 umožňuje optimalizovaný tvar stopy s jednotným rozložením tlaku, jež se projeví rovnoměrným opotřebením. Voda je účinně absorbována a odváděna. Zimní polymerová směs a více drážek AquaFlow. Vynikající kontrola na sněhu. Vysoký kilometrový proběh. Speciálně navržená technologie směsi a lehká konstrukce.

Výborná výkonnost za sucha na vozovkách v zimním období. 3D Bubble Blades. Snížená spotřeba paliva. Plochá a široká dutina (Schwartz, Breit, Stark). Středové drážky vytvářejí zámkovou síť, která za jízdy zachytává sníh a udrží vůz v pohybu i v náročných sněhových podmínkách. Vynikající kontrola na mokrých zimních vozovkách. To v kombinaci s technologií 3D Bubble Blades zajišťuje silnější bloky pro lepší kontrolu na suchých vozovkách. Rovné lamely na povrchu běhounu umožňují použití většího objemu pryže. Vysoký kilometrový proběh. Výborná výkonnost za sucha na vozovkách v zimním období. Vynikající kontrola na sněhu. Technologie Snow Catcher.

Fulda je výrobce pneumatik nižší střední třídy, které nabízejí bezpečnost, dlouhodobý výkon a výhodný poměr výkonu k ceně. Na německém trhu je Fulda v současnosti jednou z předních značek, která nabízí řadu kvalitních a spolehlivých produktů pro osobní automobily, lehké nákladní automobily a zemědělské stroje. V České republice je Fulda i co se prodejnosti týče spíše jako okrajová značka pneumatik.

Nový EU štítek

EU
Fulda
205/55 R16 91H
C
C
72 dB

Nové nařízení EU zavádí požadavky na označování pneumatik týkající se zobrazení informací o spotřebě paliva (valivém odporu), přilnavosti za mokra a vnějším hluku z pneumatik. Cílem je zvýšit bezpečnost a účinnost silniční dopravy propagováním palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hladinou hluku. Na štítku obecně platí, že třída A je nejlepší, třída E je nejhorší.

Spotřeba paliva spojená s valivým odporem pneumatiky

Valivý odpor je síla působící proti směru jízdy při točení pneumatiky. Vzhledem k tomu, že pneumatiky přispívají z 20% k celkové spotřebě paliva u osobních aut a až z 35% u nákladních, je důležité dosáhnout nízkých hodnot valivého odporu.

Bezpečnost související s přilnavostí za mokra

Přilnavost za mokra je jedna z nejdůležitějších bezpečnostních vlastností pneumatiky. Skvělá přilnavost za mokra znamená kratší brzdnou dráhu při jízdě v deštivém počasí.

Vnější hluk (v decibelech)

Hluk způsobený dopravou je důležitý v otázce ochrany životního prostředí a závisí na několika faktorech, jakými například jsou: intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemné působení pneumatiky a vozovky. Hodnota uvedená na etiketě není interní hodnota, kterou řidič bude vnímat při jízdě, ale externí hodnota, která přispívá k akustickému znečištění.

  • Sytě vysvícené písmeno A - nejnižší třída hlučnosti (nejtišší pneu).
  • Sytě vysvícené písmeno B - střední třída hlučnosti (hlučnější pneu).
  • Sytě vysvícené písmeno C - nejvyšší třída hlučnosti (velmi hlučná pneu).

Přilnavost na sněhu

Tento symbol je uváděn převážně na zimních či celoročních pneumatikách. Pneumatiky s tímto symbolem na štítku mají velmi dobrou přilnavost na sněhu. Uspějí i v náročných zimních podmínkách.

Přilnavost na ledu

Tento symbol je uváděn převážně na zimních či celoročních pneumatikách. Pneumatiky s tímto symbolem na štítku mají velmi dobrou přilnavost na zledovatělých plochách či vozovkách. Uspějí i v náročných zimních podmínkách.

EU štítek

EU
B
C
71 dB

Dle nového nařízení EU je nyní nutno označovat pneumatiky podle jejich vlivu na spotřebu paliva, stupně přilnavosti za mokra a úrovně hluku, který generují. Účelem tohoto značení je zvýšení bezpečnosti a efektivity silniční dopravy prostřednictvím propagace palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hlukovou hladinou. Podle základního rozlišení je třída A ta nejlepší a třída G nejhorší.

Na spotřebu paliva má vliv valivý odpor pneumatiky

Síla, která při točení pneumatiky působí proti směru jízdy, se nazývá valivý odpor. Díky tomu, že typ pneumatik ovlivňuje spotřebu paliva u osobních aut z 20 % a u nákladních z 35 %, je potřeba usilovat o nízké hodnoty valivého odporu.

Přechod mezi pneumatikami třídy C a B má na spotřebu osobního vozidla vliv v rozpětí 2,5 % – 4,5 %.

Bezpečnost ovlivňuje přilnavost pneumatiky za mokra

Přilnavost za mokra představuje z hlediska bezpečnosti naprosto zásadní vlastnost pneumatiky. Vysoká přilnavost znamená krátkou brzdnou dráhu při jízdě v dešti.

Rozdíl mezi jednotlivými třídami znamená prodloužení či zkrácení brzdné dráhy o 2,6 m (při brždění na mokré vozovce v rychlosti 80 km/h).

Způsobený hluk (v decibelech)

Úroveň hluku generovaného dopravou má významný vliv na životní prostředí. Je ovlivňován několika faktory, mezi které patří intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemný vliv vozovky a pneumatiky.

Hodnota, která je na etiketě uvedena, neoznačuje úroveň hluku, kterou při jízdě vnímá řidič. Jde o vnější úroveň hluku, která přispívá k akustickému znečištění.

  • 1 černá zvuková vlna – 3 dB (A) méně než limit EC Reg 661/2009.
  • 2 černé zvukové vlny – splňuje EC Reg 661/2009 limity.
  • 3 černé zvukové vlny – splňuje EC Dir. 2001/43 limity. (Nejhorší výkon.)
Nahoru