Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

Fulda Kristall Montero 2

  • Přejít na testy pneumatiky
Rozměry
Šířka
155
Profil
70
Průměr
R13
75T

Následník úspěšné pneumatiky Montero, pneumatika Fulda Kristall Montero 2 je zkonstruovaná tak, aby byla schopna zvládnout typicky středoevropské počasí, tedy velice rychle se měnící (slunce střídající sníh, déšť, led a...
Více informací

Zimní -35%
Kristall Montero 2

Pneumatika vyrobena a schválena pro provoz v ČR a celé EU.

V 95% garantujeme stáří pneumatiky do 1 roku.

Zimní -35%

Následník úspěšné pneumatiky Montero, pneumatika Fulda Kristall Montero 2 je zkonstruovaná tak, aby byla schopna zvládnout typicky středoevropské počasí, tedy velice rychle se měnící (slunce střídající sníh, déšť, led a rozbředlý sníh). Hluboké obvodové drážky a směrový dezén, záběr na sněhu a ledu. Indikátor opotřebení pro zimní užívání – upozornění na zbytkovou hloubku dezénu nižší než 4 mm. Vysoký počet lamel, velký počet záběrových hran. Odolnost vůči aquaplaningu.

Optimální rozmístění bloků běhounu – snížení hlučnosti a zvýšení kilometrového vý­konu. Fulda Kristall Montero vynikající odolnost vůči aquaplaningu, zároveň poskytuje optimální jízdní vlastnosti na sněhu a ledu, velmi nízkou hlučnost a vysoký kilometrový výkon a tím i velmi dobrou hospodárnost. Optimální profil dezénu, zajišťuje rovnoměrné rozložení tlak. Ovladatelnost a rovnoměrné opotřebení. Zimní směs s obsahem siliky – trvale vysoká ovladatelnost a přilnavost. Hluboké obvodové drážky; směrový dezén – zlepšená odolnost vůči aquaplaningu. Ověřená standardní zimní pneumatika. Optimální profil dezénu – lepší ovladatelnost a rovnoměrné opotřebení běhounu.

Fulda je výrobce pneumatik nižší střední třídy, které nabízejí bezpečnost, dlouhodobý výkon a výhodný poměr výkonu k ceně. Na německém trhu je Fulda v současnosti jednou z předních značek, která nabízí řadu kvalitních a spolehlivých produktů pro osobní automobily, lehké nákladní automobily a zemědělské stroje. V České republice je Fulda i co se prodejnosti týče spíše jako okrajová značka pneumatik.

Nový EU štítek

EU
Fulda
155/70 R13 75T
C
E
69 dB

Nové nařízení EU zavádí požadavky na označování pneumatik týkající se zobrazení informací o spotřebě paliva (valivém odporu), přilnavosti za mokra a vnějším hluku z pneumatik. Cílem je zvýšit bezpečnost a účinnost silniční dopravy propagováním palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hladinou hluku. Na štítku obecně platí, že třída A je nejlepší, třída E je nejhorší.

Spotřeba paliva spojená s valivým odporem pneumatiky

Valivý odpor je síla působící proti směru jízdy při točení pneumatiky. Vzhledem k tomu, že pneumatiky přispívají z 20% k celkové spotřebě paliva u osobních aut a až z 35% u nákladních, je důležité dosáhnout nízkých hodnot valivého odporu.

Bezpečnost související s přilnavostí za mokra

Přilnavost za mokra je jedna z nejdůležitějších bezpečnostních vlastností pneumatiky. Skvělá přilnavost za mokra znamená kratší brzdnou dráhu při jízdě v deštivém počasí.

Vnější hluk (v decibelech)

Hluk způsobený dopravou je důležitý v otázce ochrany životního prostředí a závisí na několika faktorech, jakými například jsou: intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemné působení pneumatiky a vozovky. Hodnota uvedená na etiketě není interní hodnota, kterou řidič bude vnímat při jízdě, ale externí hodnota, která přispívá k akustickému znečištění.

  • Sytě vysvícené písmeno A - nejnižší třída hlučnosti (nejtišší pneu).
  • Sytě vysvícené písmeno B - střední třída hlučnosti (hlučnější pneu).
  • Sytě vysvícené písmeno C - nejvyšší třída hlučnosti (velmi hlučná pneu).

Přilnavost na sněhu

Tento symbol je uváděn převážně na zimních či celoročních pneumatikách. Pneumatiky s tímto symbolem na štítku mají velmi dobrou přilnavost na sněhu. Uspějí i v náročných zimních podmínkách.

Přilnavost na ledu

Tento symbol je uváděn převážně na zimních či celoročních pneumatikách. Pneumatiky s tímto symbolem na štítku mají velmi dobrou přilnavost na zledovatělých plochách či vozovkách. Uspějí i v náročných zimních podmínkách.

EU štítek

EU
C
F
66 dB

Dle nového nařízení EU je nyní nutno označovat pneumatiky podle jejich vlivu na spotřebu paliva, stupně přilnavosti za mokra a úrovně hluku, který generují. Účelem tohoto značení je zvýšení bezpečnosti a efektivity silniční dopravy prostřednictvím propagace palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hlukovou hladinou. Podle základního rozlišení je třída A ta nejlepší a třída G nejhorší.

Na spotřebu paliva má vliv valivý odpor pneumatiky

Síla, která při točení pneumatiky působí proti směru jízdy, se nazývá valivý odpor. Díky tomu, že typ pneumatik ovlivňuje spotřebu paliva u osobních aut z 20 % a u nákladních z 35 %, je potřeba usilovat o nízké hodnoty valivého odporu.

Přechod mezi pneumatikami třídy C a B má na spotřebu osobního vozidla vliv v rozpětí 2,5 % – 4,5 %.

Bezpečnost ovlivňuje přilnavost pneumatiky za mokra

Přilnavost za mokra představuje z hlediska bezpečnosti naprosto zásadní vlastnost pneumatiky. Vysoká přilnavost znamená krátkou brzdnou dráhu při jízdě v dešti.

Rozdíl mezi jednotlivými třídami znamená prodloužení či zkrácení brzdné dráhy o 2,6 m (při brždění na mokré vozovce v rychlosti 80 km/h).

Způsobený hluk (v decibelech)

Úroveň hluku generovaného dopravou má významný vliv na životní prostředí. Je ovlivňován několika faktory, mezi které patří intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemný vliv vozovky a pneumatiky.

Hodnota, která je na etiketě uvedena, neoznačuje úroveň hluku, kterou při jízdě vnímá řidič. Jde o vnější úroveň hluku, která přispívá k akustickému znečištění.

  • 1 černá zvuková vlna – 3 dB (A) méně než limit EC Reg 661/2009.
  • 2 černé zvukové vlny – splňuje EC Reg 661/2009 limity.
  • 3 černé zvukové vlny – splňuje EC Dir. 2001/43 limity. (Nejhorší výkon.)
Nahoru