Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

Fulda Kristall Montero 3

  • Přejít na testy pneumatiky
Rozměry
Šířka
195
Profil
65
Průměr
R15
91T

Pneumatika Fulda Kristall Montero 3 využívá speciální polymer, který si uchovává elasticitu i při nízkých teplotách a tak pomáhá udržet optimální výkon při extrémně nízkých teplotách. Středové drážky vytvářejí zámkovou...
Více informací

Zimní -31%
Kristall Montero 3

Pneumatika vyrobena a schválena pro provoz v ČR a celé EU.

V 95% garantujeme stáří pneumatiky do 1 roku.

Zimní -31%

Pneumatika Fulda Kristall Montero 3 využívá speciální polymer, který si uchovává elasticitu i při nízkých teplotách a tak pomáhá udržet optimální výkon při extrémně nízkých teplotách. Středové drážky vytvářejí zámkovou síť, která za jízdy zachytává sníh a pomáhá tak pneumatice udržet si přilnavost na zasněžených silnicích. Fulda Kristall Montero 3 podává vynikající výkon za všech zimních podmínek. Pneumatiky Fulda Kristall Montero 3 skvěle kombinují moderní technologie tak, že nově vzniklý prvotřídní produkt je více než důstojným nástupcem Kristall Montero 2. I přesto, že předchůdci Kristall Montero 3 získávali ta nejlepší ohodnocení, podařilo se samotnou pneumatiku vylepšit v mnoha ohledech, a to ovladatelnost na sněhu, trakce na sněhu i na ledu, dojezd a valivý odpor.

Optimalizována pro univerzální výkon. Nejvyšší kvalita i výkon za každých zimních podmínek. Značná část výkonnosti těchto pneumatik souvisí se zbrusu novou technologií Snow Catcher. Skvělá přilnavost za nízkých teplot. Spolehlivý záběr v zimě díky technologii Fulda SnowCatcher. Maximální výkony i za velmi nízkých teplot. Pneumatika Kristall Montero 3 využívá technologii Bubble Blade, která vyvažuje potřebu hustého uspořádání lamel pro jízdu na sněhu a ledu s potřebou pravidelnosti dezénu běhounu pro dobrou ovladatelnost za každého zimního počasí. Pneumatika Kristall Montero 3 spolehlivě zvládne chlad, mokro, sníh i led – a to vše za dostupnou cenu. Pneumatika s všestranným výkonem po celou zimu.

Pneumatika zajišťuje rovnoměrnou deformaci pneumatiky po celé styčné ploše a lepší zachytávání sněhu do vzorku, což má za následek skvělou přilnavost na zasněžených vozovkách. Výborné rozmístění bloků běhounu vede ke snížení hlučnosti a zvýšení kilometrového výkonu. Vynikající záběr na sněhu. Skvělá odolností vůči aquaplaningu a zároveň pneu poskytuje optimální záběr na sněhu a ledu.

Nový EU štítek

EU
Fulda
195/65 R15 91T
C
C
72 dB

Nové nařízení EU zavádí požadavky na označování pneumatik týkající se zobrazení informací o spotřebě paliva (valivém odporu), přilnavosti za mokra a vnějším hluku z pneumatik. Cílem je zvýšit bezpečnost a účinnost silniční dopravy propagováním palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hladinou hluku. Na štítku obecně platí, že třída A je nejlepší, třída E je nejhorší.

Spotřeba paliva spojená s valivým odporem pneumatiky

Valivý odpor je síla působící proti směru jízdy při točení pneumatiky. Vzhledem k tomu, že pneumatiky přispívají z 20% k celkové spotřebě paliva u osobních aut a až z 35% u nákladních, je důležité dosáhnout nízkých hodnot valivého odporu.

Bezpečnost související s přilnavostí za mokra

Přilnavost za mokra je jedna z nejdůležitějších bezpečnostních vlastností pneumatiky. Skvělá přilnavost za mokra znamená kratší brzdnou dráhu při jízdě v deštivém počasí.

Vnější hluk (v decibelech)

Hluk způsobený dopravou je důležitý v otázce ochrany životního prostředí a závisí na několika faktorech, jakými například jsou: intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemné působení pneumatiky a vozovky. Hodnota uvedená na etiketě není interní hodnota, kterou řidič bude vnímat při jízdě, ale externí hodnota, která přispívá k akustickému znečištění.

  • Sytě vysvícené písmeno A - nejnižší třída hlučnosti (nejtišší pneu).
  • Sytě vysvícené písmeno B - střední třída hlučnosti (hlučnější pneu).
  • Sytě vysvícené písmeno C - nejvyšší třída hlučnosti (velmi hlučná pneu).

Přilnavost na sněhu

Tento symbol je uváděn převážně na zimních či celoročních pneumatikách. Pneumatiky s tímto symbolem na štítku mají velmi dobrou přilnavost na sněhu. Uspějí i v náročných zimních podmínkách.

Přilnavost na ledu

Tento symbol je uváděn převážně na zimních či celoročních pneumatikách. Pneumatiky s tímto symbolem na štítku mají velmi dobrou přilnavost na zledovatělých plochách či vozovkách. Uspějí i v náročných zimních podmínkách.

EU štítek

EU
C
C
69 dB

Dle nového nařízení EU je nyní nutno označovat pneumatiky podle jejich vlivu na spotřebu paliva, stupně přilnavosti za mokra a úrovně hluku, který generují. Účelem tohoto značení je zvýšení bezpečnosti a efektivity silniční dopravy prostřednictvím propagace palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hlukovou hladinou. Podle základního rozlišení je třída A ta nejlepší a třída G nejhorší.

Na spotřebu paliva má vliv valivý odpor pneumatiky

Síla, která při točení pneumatiky působí proti směru jízdy, se nazývá valivý odpor. Díky tomu, že typ pneumatik ovlivňuje spotřebu paliva u osobních aut z 20 % a u nákladních z 35 %, je potřeba usilovat o nízké hodnoty valivého odporu.

Přechod mezi pneumatikami třídy C a B má na spotřebu osobního vozidla vliv v rozpětí 2,5 % – 4,5 %.

Bezpečnost ovlivňuje přilnavost pneumatiky za mokra

Přilnavost za mokra představuje z hlediska bezpečnosti naprosto zásadní vlastnost pneumatiky. Vysoká přilnavost znamená krátkou brzdnou dráhu při jízdě v dešti.

Rozdíl mezi jednotlivými třídami znamená prodloužení či zkrácení brzdné dráhy o 2,6 m (při brždění na mokré vozovce v rychlosti 80 km/h).

Způsobený hluk (v decibelech)

Úroveň hluku generovaného dopravou má významný vliv na životní prostředí. Je ovlivňován několika faktory, mezi které patří intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemný vliv vozovky a pneumatiky.

Hodnota, která je na etiketě uvedena, neoznačuje úroveň hluku, kterou při jízdě vnímá řidič. Jde o vnější úroveň hluku, která přispívá k akustickému znečištění.

  • 1 černá zvuková vlna – 3 dB (A) méně než limit EC Reg 661/2009.
  • 2 černé zvukové vlny – splňuje EC Reg 661/2009 limity.
  • 3 černé zvukové vlny – splňuje EC Dir. 2001/43 limity. (Nejhorší výkon.)
Nahoru