Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

  • Doporučujeme

Michelin Alpin 5

  • Přejít na testy pneumatiky
Rozměry
Šířka
205
Profil
55
Průměr
R16
91H
N0

Výrobce jednotlivé bloky dezénu pneumatik Michelin Alpin 5 upravil tak, aby se snížily vibrace, a docílil tak překvapivě tichého efektu. Model Alpin 5 byl vyvinut na základě výsledků statistiky nehodovosti,...
Více informací

Zimní -33%
Alpin 5

Pneumatika vyrobena a schválena pro provoz v ČR a celé EU.

V 95% garantujeme stáří pneumatiky do 1 roku.

Zimní -33%

Výrobce jednotlivé bloky dezénu pneumatik Michelin Alpin 5 upravil tak, aby se snížily vibrace, a docílil tak překvapivě tichého efektu. Model Alpin 5 byl vyvinut na základě výsledků statistiky nehodovosti, dle které nejvíce nehod vzniká na nezasněžených cestách. Kromě sněhu a ledu se tak vývojáři zaměřili i na jízdní vlastnosti na suchém a mokrém povrchu a vyvinuli univerzální prémiovou pneumatiku Michelin Alpin 5, která vás nezklame! Oproti předchůdci Alpin A4 nabízí větší počet lamel. Oproti předchozímu modelu se zkrátila také brzdná dráha. Ty mají trojitou funkci - na suché vozovce zajišťují přesnou odezvu při řízení, na mokré efektivně odvádí vodu a na zasněžené se zakousávají do měkkého podkladu a zabraňují podkluzování. Máte-li při jízdě rádi ticho, jistě vás potěší, že komfortu jízdy byla věnována patřičná důležitost.

Inovovaný dezén - Směrový dezén s výraznými, hluboce prořezanými a šípovitými drážkami nabízí přesnější reakci na pokyny řízení, vyšší odolnost proti aquaplaningu a efektivnější záběr na sněhu. Lamely pneumatiky Michelin Alpin 5 navíc prochází celou hloubkou běhounu, takže vám pneumatika nabídne stejné vlastnosti po celou dobu své životnosti. Oproti předchozímu modelu Alpin A4 se počet lamel zvýšil o 14%.

Vylepšená směs pryže - Čtvrtá generace směsi s technologií Helio Compound obsahuje větší množství siliky spolu s funkčními elastomery zajišťujícími její rovnoměrné rozložení uvnitř směsi. Tím je docíleno lepší přilnavosti pneumatik Michelin Alpin 5 na suché, mokré či zasněžené vozovce i při nízkých teplotách a zároveň vysoké palivové úspornosti.

Jednička pro evropské řidiče - Podle statistiky nehodovosti dochází ke většině nehodám v zimním období na tzv. černých vozovkách, tzn. na suchém či mokrém podkladu. Model pneumatik Michelin Alpin 5 byl vyvinut speciálně pro řidiče, kteří na těchto vozovkách cestují často, jelikož vykazuje ty nejlepší jízdní vlastnosti na všech druzích povrchů, nejen na sněhu a ledu.

Poklidné cestování - Jízdní komfort je důležitým faktorem při výběru pneumatik a společnost Michelin mu věnovala patřičnou pozornost. Jednotlivé bloky dezénu pneumatiky Michelin Alpin 5 byly upraveny tak, aby se snížily případné drobné vibrace. Překvapivě ztišující efekt těchto opatření je znatelný již po prvním svezení a jistě jej oceníte i vy!

V roce 1946 vynalezl Michelin typ „radiální pneumatiky“ určenou původně pro firmu Citroen. V průběhu let se pod gumárenský koncern Michelin zařadily značky jako BFGoodrich, Uniroyal. Michelin je úzce spjatá s výrobou pneumatik. Pneumatiky se značkou Michelin používají osobní vozy, nákladní automobily, motocykly, stroje pro zemní práce, autobusy, podzemní dráhu i letadla. Pneumatiky Michelin jsou známé častými inovacemi a vylepšeními, některé typy pneu patří k absolutní špičce ve své třídě. Společnost Michelin vyrábí pneu k nejrůznějším vozidlům, od jízdních kol až po kosmické lodě. Gastronomický průvodce Michelin patří k neznámějším průvodcům vůbec. Gumárenská firma Michelin (celým názvem: SCA Compagnie Générale des Établissements Michelin) byla založena roku 1888 bratry Édouardem a Andrém Michelin a roku 1891 vypustila do světa první pneumatiku. V začátcích vyráběla firma pneu pro cyklistická kola, dnes značka dosáhla na celosvětovém trhu vynikající 18% podíl. Znalci vědí, že firma Michelin vydává pro cestovatele také mapy, turistické průvodce, atlasy a počítačové produkty. Michelin - špičková kvalita pneu s dlouhou tradicí.

Nový EU štítek

EU
Michelin
205/55 R16 91H
B
D
68 dB

Nové nařízení EU zavádí požadavky na označování pneumatik týkající se zobrazení informací o spotřebě paliva (valivém odporu), přilnavosti za mokra a vnějším hluku z pneumatik. Cílem je zvýšit bezpečnost a účinnost silniční dopravy propagováním palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hladinou hluku. Na štítku obecně platí, že třída A je nejlepší, třída E je nejhorší.

Spotřeba paliva spojená s valivým odporem pneumatiky

Valivý odpor je síla působící proti směru jízdy při točení pneumatiky. Vzhledem k tomu, že pneumatiky přispívají z 20% k celkové spotřebě paliva u osobních aut a až z 35% u nákladních, je důležité dosáhnout nízkých hodnot valivého odporu.

Bezpečnost související s přilnavostí za mokra

Přilnavost za mokra je jedna z nejdůležitějších bezpečnostních vlastností pneumatiky. Skvělá přilnavost za mokra znamená kratší brzdnou dráhu při jízdě v deštivém počasí.

Vnější hluk (v decibelech)

Hluk způsobený dopravou je důležitý v otázce ochrany životního prostředí a závisí na několika faktorech, jakými například jsou: intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemné působení pneumatiky a vozovky. Hodnota uvedená na etiketě není interní hodnota, kterou řidič bude vnímat při jízdě, ale externí hodnota, která přispívá k akustickému znečištění.

  • Sytě vysvícené písmeno A - nejnižší třída hlučnosti (nejtišší pneu).
  • Sytě vysvícené písmeno B - střední třída hlučnosti (hlučnější pneu).
  • Sytě vysvícené písmeno C - nejvyšší třída hlučnosti (velmi hlučná pneu).

Přilnavost na sněhu

Tento symbol je uváděn převážně na zimních či celoročních pneumatikách. Pneumatiky s tímto symbolem na štítku mají velmi dobrou přilnavost na sněhu. Uspějí i v náročných zimních podmínkách.

Přilnavost na ledu

Tento symbol je uváděn převážně na zimních či celoročních pneumatikách. Pneumatiky s tímto symbolem na štítku mají velmi dobrou přilnavost na zledovatělých plochách či vozovkách. Uspějí i v náročných zimních podmínkách.

EU štítek

EU
B
E
68 dB

Dle nového nařízení EU je nyní nutno označovat pneumatiky podle jejich vlivu na spotřebu paliva, stupně přilnavosti za mokra a úrovně hluku, který generují. Účelem tohoto značení je zvýšení bezpečnosti a efektivity silniční dopravy prostřednictvím propagace palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hlukovou hladinou. Podle základního rozlišení je třída A ta nejlepší a třída G nejhorší.

Na spotřebu paliva má vliv valivý odpor pneumatiky

Síla, která při točení pneumatiky působí proti směru jízdy, se nazývá valivý odpor. Díky tomu, že typ pneumatik ovlivňuje spotřebu paliva u osobních aut z 20 % a u nákladních z 35 %, je potřeba usilovat o nízké hodnoty valivého odporu.

Přechod mezi pneumatikami třídy C a B má na spotřebu osobního vozidla vliv v rozpětí 2,5 % – 4,5 %.

Bezpečnost ovlivňuje přilnavost pneumatiky za mokra

Přilnavost za mokra představuje z hlediska bezpečnosti naprosto zásadní vlastnost pneumatiky. Vysoká přilnavost znamená krátkou brzdnou dráhu při jízdě v dešti.

Rozdíl mezi jednotlivými třídami znamená prodloužení či zkrácení brzdné dráhy o 2,6 m (při brždění na mokré vozovce v rychlosti 80 km/h).

Způsobený hluk (v decibelech)

Úroveň hluku generovaného dopravou má významný vliv na životní prostředí. Je ovlivňován několika faktory, mezi které patří intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemný vliv vozovky a pneumatiky.

Hodnota, která je na etiketě uvedena, neoznačuje úroveň hluku, kterou při jízdě vnímá řidič. Jde o vnější úroveň hluku, která přispívá k akustickému znečištění.

  • 1 černá zvuková vlna – 3 dB (A) méně než limit EC Reg 661/2009.
  • 2 černé zvukové vlny – splňuje EC Reg 661/2009 limity.
  • 3 černé zvukové vlny – splňuje EC Dir. 2001/43 limity. (Nejhorší výkon.)
Nahoru