Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

  • Zesílená
  • Nejlepší v testech

Michelin Pilot Alpin 5

  • Přejít na testy pneumatiky
Rozměry
Šířka
305
Profil
30
Průměr
R21
104V

Hlavní výhoda pneumatik Michelin Pilot Alpin 5 je bezpečnost ve všech zimních podmínkách. Efektivnější brzdné vlastnosti na každém typu zimního povrchu (mokrá, suchá a zasněžená silnice) a větší odolnost vůči...
Více informací

Zimní -35%
Pilot Alpin 5

Pneumatika vyrobena a schválena pro provoz v ČR a celé EU.

V 95% garantujeme stáří pneumatiky do 1 roku.

Zimní -35%

Hlavní výhoda pneumatik Michelin Pilot Alpin 5 je bezpečnost ve všech zimních podmínkách. Efektivnější brzdné vlastnosti na každém typu zimního povrchu (mokrá, suchá a zasněžená silnice) a větší odolnost vůči aquaplaningu. Nepřetržitá mobilita v zimních podmínkách. Větší záběr na sněhu. Kontrola nad řízením na všech zimních silnicích. Lepší ovladatelnost na mokré a zasněžené silnici. Nový směrový dezén zajišťuje vynikající výkony na suchém, mokrém a zasněženém povrchu.Symetrický dezén se středovou drážkou pro větší odolnost vůči aquaplaningu zajišťuje optimální výkony na suché, mokré a zasněžené silnici. Větší odolnost bočnic. Zesílená kostra pro vysoké nároky SUV vozů. Sametový efekt na bočnici. Sametový efekt na vnější bočnici působivě zvýrazní váš vůz. Směs pryže nové generace zvyšuje přilnavost na mokrém, suchém a zasněženém povrchu. Inovativní směs pryže s novými funkčními polymery zvyšuje přilnavost na mokré, suché a zasněžené silnici.

Oceňovaná výrobci vozidel, homologace od AMG (GLC), BMW (X3) a Porsche (Cayenne). (1) Na základě interních testů uskutečněných v době od listopadu 2014 do března 2015, které porovnávaly pneumatiku PA5 SUV s předchozí generací Latitude Alpin LA2, rozměr 235/65R17. Michelin patří mezi největší světové výrobce pneumatik. Michelin patří mezi přední výrobce taky díky kvalitě, výkonu a životnosti svých pneumatik jak v zimě, tak i v létě. Michelin vyrábí pneumatiky k nejrůznějším vozidlům: pro osobní automobily, nákladní vozidla, motocykly, stroje pro zemní práce, autobusy.

Nový EU štítek

EU
Michelin
305/30 R21 104V
B
C
71 dB

Nové nařízení EU zavádí požadavky na označování pneumatik týkající se zobrazení informací o spotřebě paliva (valivém odporu), přilnavosti za mokra a vnějším hluku z pneumatik. Cílem je zvýšit bezpečnost a účinnost silniční dopravy propagováním palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hladinou hluku. Na štítku obecně platí, že třída A je nejlepší, třída E je nejhorší.

Spotřeba paliva spojená s valivým odporem pneumatiky

Valivý odpor je síla působící proti směru jízdy při točení pneumatiky. Vzhledem k tomu, že pneumatiky přispívají z 20% k celkové spotřebě paliva u osobních aut a až z 35% u nákladních, je důležité dosáhnout nízkých hodnot valivého odporu.

Bezpečnost související s přilnavostí za mokra

Přilnavost za mokra je jedna z nejdůležitějších bezpečnostních vlastností pneumatiky. Skvělá přilnavost za mokra znamená kratší brzdnou dráhu při jízdě v deštivém počasí.

Vnější hluk (v decibelech)

Hluk způsobený dopravou je důležitý v otázce ochrany životního prostředí a závisí na několika faktorech, jakými například jsou: intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemné působení pneumatiky a vozovky. Hodnota uvedená na etiketě není interní hodnota, kterou řidič bude vnímat při jízdě, ale externí hodnota, která přispívá k akustickému znečištění.

  • Sytě vysvícené písmeno A - nejnižší třída hlučnosti (nejtišší pneu).
  • Sytě vysvícené písmeno B - střední třída hlučnosti (hlučnější pneu).
  • Sytě vysvícené písmeno C - nejvyšší třída hlučnosti (velmi hlučná pneu).

Přilnavost na sněhu

Tento symbol je uváděn převážně na zimních či celoročních pneumatikách. Pneumatiky s tímto symbolem na štítku mají velmi dobrou přilnavost na sněhu. Uspějí i v náročných zimních podmínkách.

Přilnavost na ledu

Tento symbol je uváděn převážně na zimních či celoročních pneumatikách. Pneumatiky s tímto symbolem na štítku mají velmi dobrou přilnavost na zledovatělých plochách či vozovkách. Uspějí i v náročných zimních podmínkách.

EU štítek

EU
B
C
71 dB

Dle nového nařízení EU je nyní nutno označovat pneumatiky podle jejich vlivu na spotřebu paliva, stupně přilnavosti za mokra a úrovně hluku, který generují. Účelem tohoto značení je zvýšení bezpečnosti a efektivity silniční dopravy prostřednictvím propagace palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hlukovou hladinou. Podle základního rozlišení je třída A ta nejlepší a třída G nejhorší.

Na spotřebu paliva má vliv valivý odpor pneumatiky

Síla, která při točení pneumatiky působí proti směru jízdy, se nazývá valivý odpor. Díky tomu, že typ pneumatik ovlivňuje spotřebu paliva u osobních aut z 20 % a u nákladních z 35 %, je potřeba usilovat o nízké hodnoty valivého odporu.

Přechod mezi pneumatikami třídy C a B má na spotřebu osobního vozidla vliv v rozpětí 2,5 % – 4,5 %.

Bezpečnost ovlivňuje přilnavost pneumatiky za mokra

Přilnavost za mokra představuje z hlediska bezpečnosti naprosto zásadní vlastnost pneumatiky. Vysoká přilnavost znamená krátkou brzdnou dráhu při jízdě v dešti.

Rozdíl mezi jednotlivými třídami znamená prodloužení či zkrácení brzdné dráhy o 2,6 m (při brždění na mokré vozovce v rychlosti 80 km/h).

Způsobený hluk (v decibelech)

Úroveň hluku generovaného dopravou má významný vliv na životní prostředí. Je ovlivňován několika faktory, mezi které patří intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemný vliv vozovky a pneumatiky.

Hodnota, která je na etiketě uvedena, neoznačuje úroveň hluku, kterou při jízdě vnímá řidič. Jde o vnější úroveň hluku, která přispívá k akustickému znečištění.

  • 1 černá zvuková vlna – 3 dB (A) méně než limit EC Reg 661/2009.
  • 2 černé zvukové vlny – splňuje EC Reg 661/2009 limity.
  • 3 černé zvukové vlny – splňuje EC Dir. 2001/43 limity. (Nejhorší výkon.)
Nahoru