Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

Nokian Tyres WR Snowproof

Rozměry
Šířka
195
Profil
65
Průměr
R15
91H

Optimalizovaný dezén pneumatik Nokian WR Snowproof efektivně odvádí čerstvý i rozbředlý sníh pryč z místa kontaktu pneumatiky s vozovkou. Směs pryže Alpine Grip zvládá náročné a chladné zimní podmínky a...
Více informací

Zimní
WR Snowproof
Momentálně nedostupné

Pneumatika vyrobena a schválena pro provoz v ČR a celé EU.

V 95% garantujeme stáří pneumatiky do 1 roku.

Zimní

Optimalizovaný dezén pneumatik Nokian WR Snowproof efektivně odvádí čerstvý i rozbředlý sníh pryč z místa kontaktu pneumatiky s vozovkou. Směs pryže Alpine Grip zvládá náročné a chladné zimní podmínky a zároveň zajišťuje vynikající výkony v mírnějším počasí. Předvídatelné a vyvážené jízdní reakce. Dvojité drážky efektivně shromažďují vodu a rychle ji odvádí pryč z místa kontaktu mezi pneumatikou a jízdním povrchem. Odvod vody urychlují rovněž leštěné drážky, které tak zvyšují bezpečnost řidičů za deště. Nízký valivý odpor šetří palivo a chrání životní prostředí. Zubatý vzor podpor zvyšuje především přilnavost na sněhu. Propracovaný systém drážek urychluje odvod vody a sněhové břečky.

Nokian WR Snowproof je bezpečná a spolehlivá zimní pneumatika vyvinutá speciálně pro středoevropské řidiče. Propracované drážky: jedinečná odolnost vůči aquaplaningu na rozbředlém sněhu. Prvotřídní přilnavost na mokrých a zasněžených silnicích a silnicích pokrytých rozbředlým sněhem. Vynikající zimní přilnavost na sněhu, sněhové břečce a mokru. Jedinečná kombinace směsi pryže a specifické stavby. Sněhové drápy: vyvážená přilnavost na ledu a sněhu. Zarývají se plnou silou do měkkého sněhu či jiného měkkého terénu a tím poskytují prvotřídní přilnavost při brzdění a zrychlování. Propracované lamelování zajišťuje výjimečnou boční a podélnou přilnavost i v hlubokém sněhu. Podpory brzdění pro větší přilnavost při brzdění: Podpory brzdění na dezénových blocích na ramenou zvyšují přilnavost pneumatiky při brzdění na sněhu. Funguje tedy v širokém rozpětí teplot. Technologie tichých bočnic. Speciální oblast na bočnici umožňuje zabraňovat hlučnosti a vibracím, k nimž dochází při kontaktu s vozovkou, a snižuje tak hlučnost uvnitř vozidla.

Pneumatika Nokian WR Snowproof zaručuje vyspělou bezpečnost při každodenních jízdách díky vynikající přilnavosti na čerstvém i rozbředlém sněhu a za deště. Nový koncept Alpine Sense Grip od společnosti Nokian Tyres zvládá všechny náročné situace zimního počasí a zaručuje předvídatelné a vyvážené jízdní reakce, ať řídíte v městském provozu, na vysokorychlostní dálnici nebo na malebných horských silnicích. Nejvýznamnější vlastností této zimní pneumatiky je její výjimečná bezpečnost v zimních podmínkách, která řidičům zaručuje bezstarostnou jízdu i při nečekaných sněhových srážkách a změnách jízdních pruhů na rozbředlém sněhu. Koncept Alpine Sense Grip. Nokian WR Snowproof je nová prémiová zimní pneumatika vyvinutá tak, aby zajišťovala bezstarostnou jízdu na středoevropských zimních silnicích. Větší jízdní komfort.

Nový EU štítek

EU
Nokian Tyres
195/65 R15 91H
B
C
69 dB

Nové nařízení EU zavádí požadavky na označování pneumatik týkající se zobrazení informací o spotřebě paliva (valivém odporu), přilnavosti za mokra a vnějším hluku z pneumatik. Cílem je zvýšit bezpečnost a účinnost silniční dopravy propagováním palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hladinou hluku. Na štítku obecně platí, že třída A je nejlepší, třída E je nejhorší.

Spotřeba paliva spojená s valivým odporem pneumatiky

Valivý odpor je síla působící proti směru jízdy při točení pneumatiky. Vzhledem k tomu, že pneumatiky přispívají z 20% k celkové spotřebě paliva u osobních aut a až z 35% u nákladních, je důležité dosáhnout nízkých hodnot valivého odporu.

Bezpečnost související s přilnavostí za mokra

Přilnavost za mokra je jedna z nejdůležitějších bezpečnostních vlastností pneumatiky. Skvělá přilnavost za mokra znamená kratší brzdnou dráhu při jízdě v deštivém počasí.

Vnější hluk (v decibelech)

Hluk způsobený dopravou je důležitý v otázce ochrany životního prostředí a závisí na několika faktorech, jakými například jsou: intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemné působení pneumatiky a vozovky. Hodnota uvedená na etiketě není interní hodnota, kterou řidič bude vnímat při jízdě, ale externí hodnota, která přispívá k akustickému znečištění.

  • Sytě vysvícené písmeno A - nejnižší třída hlučnosti (nejtišší pneu).
  • Sytě vysvícené písmeno B - střední třída hlučnosti (hlučnější pneu).
  • Sytě vysvícené písmeno C - nejvyšší třída hlučnosti (velmi hlučná pneu).

Přilnavost na sněhu

Tento symbol je uváděn převážně na zimních či celoročních pneumatikách. Pneumatiky s tímto symbolem na štítku mají velmi dobrou přilnavost na sněhu. Uspějí i v náročných zimních podmínkách.

Přilnavost na ledu

Tento symbol je uváděn převážně na zimních či celoročních pneumatikách. Pneumatiky s tímto symbolem na štítku mají velmi dobrou přilnavost na zledovatělých plochách či vozovkách. Uspějí i v náročných zimních podmínkách.

EU štítek

EU
B
C
69 dB

Dle nového nařízení EU je nyní nutno označovat pneumatiky podle jejich vlivu na spotřebu paliva, stupně přilnavosti za mokra a úrovně hluku, který generují. Účelem tohoto značení je zvýšení bezpečnosti a efektivity silniční dopravy prostřednictvím propagace palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hlukovou hladinou. Podle základního rozlišení je třída A ta nejlepší a třída G nejhorší.

Na spotřebu paliva má vliv valivý odpor pneumatiky

Síla, která při točení pneumatiky působí proti směru jízdy, se nazývá valivý odpor. Díky tomu, že typ pneumatik ovlivňuje spotřebu paliva u osobních aut z 20 % a u nákladních z 35 %, je potřeba usilovat o nízké hodnoty valivého odporu.

Přechod mezi pneumatikami třídy C a B má na spotřebu osobního vozidla vliv v rozpětí 2,5 % – 4,5 %.

Bezpečnost ovlivňuje přilnavost pneumatiky za mokra

Přilnavost za mokra představuje z hlediska bezpečnosti naprosto zásadní vlastnost pneumatiky. Vysoká přilnavost znamená krátkou brzdnou dráhu při jízdě v dešti.

Rozdíl mezi jednotlivými třídami znamená prodloužení či zkrácení brzdné dráhy o 2,6 m (při brždění na mokré vozovce v rychlosti 80 km/h).

Způsobený hluk (v decibelech)

Úroveň hluku generovaného dopravou má významný vliv na životní prostředí. Je ovlivňován několika faktory, mezi které patří intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemný vliv vozovky a pneumatiky.

Hodnota, která je na etiketě uvedena, neoznačuje úroveň hluku, kterou při jízdě vnímá řidič. Jde o vnější úroveň hluku, která přispívá k akustickému znečištění.

  • 1 černá zvuková vlna – 3 dB (A) méně než limit EC Reg 661/2009.
  • 2 černé zvukové vlny – splňuje EC Reg 661/2009 limity.
  • 3 černé zvukové vlny – splňuje EC Dir. 2001/43 limity. (Nejhorší výkon.)
Nahoru