Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

  • Zesílená

Pirelli W 270 SottoZero II

Rozměry
Šířka
305
Profil
30
Průměr
R21
104W
A7A,FR

Výborný záběr na sněhu pneumatik Pirelli W 270 SottoZero II je samozřejmostí. Pevné bloky ramene dodávají běhounu vynikající boční tvrdost i při zatáčení se zatížením, zvyšují limity přilnavostí a zaručují...
Více informací

Zimní -50%
W 270 SottoZero II

Pneumatika vyrobena a schválena pro provoz v ČR a celé EU.

V 95% garantujeme stáří pneumatiky do 1 roku.

Zimní -50%

Výborný záběr na sněhu pneumatik Pirelli W 270 SottoZero II je samozřejmostí. Pevné bloky ramene dodávají běhounu vynikající boční tvrdost i při zatáčení se zatížením, zvyšují limity přilnavostí a zaručují přesné ovládání i při náhlé změně směru jízdy. Speciálně navržené bloky a hluboké diagonální žlábky snižují hlučnost a valivý odpor. Ve srovnání dosáhla pneu Winter Sottozero skvělých výsledků díky technologiím a zkušenostem získaným účastí v automobilových závodech. Podélné drážky pak umožňují spolehlivý odvod vody při vysokých rychlostech a zabraňují vzniku aquaplanningu. Hluboké diagonální žlábky jsou odlišným prvkem dezénu pneumatiky Sottozero, který společně se speciálně navrženými bloky snižuje hlučnost pneu, zlepšuje akustický komfort a vlastnosti odporu valivého tření.

Pirelli nabízí možnost použití sportovních automobilů, výkonných kombíků a dodávek i v ne naprosto ideálních klimatických podmínkách prostřednictvím vyvinutí inovačního bezpečnostního výkonného konceptu: zimní pneumatika SOTTOZERO. Vzorek běhounu, složení a kostra pneu se mohou pochlubit specifickými prvky pro použití při nízkých teplotách. Vzorek, kostra a složení pneumatiky napomáhají skvělým výsledkům při nízkých teplotách a nastavují vysokou laťku zimních pneumatik z hlediska bezpečnosti, přilnavosti a radosti z jízdy. Pneumatika vyniká boční tvrdostí, díky které zaručuje přesné ovládání i při nenadálé změně směru jízdy. Široké hluboké podélné žlábky s odlišnými profily umožňují odvod vody i při vysokých rychlostech a tím se zvyšuje hraniční práh akvaplaningu. Pirelli W 270 SottoZero II byla vyvinuta jako moderní zimní pneumatika pro sportovní vozy, kombi a výkonné limuzíny. Pneu Winter Sottozero nastavuje novou výkonnostní laťku u zimních pneu především v oblasti bezpečnosti a radosti z jízdy.

Nový EU štítek

EU
Pirelli
305/30 R21 104W
B
C
69 dB

Nové nařízení EU zavádí požadavky na označování pneumatik týkající se zobrazení informací o spotřebě paliva (valivém odporu), přilnavosti za mokra a vnějším hluku z pneumatik. Cílem je zvýšit bezpečnost a účinnost silniční dopravy propagováním palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hladinou hluku. Na štítku obecně platí, že třída A je nejlepší, třída E je nejhorší.

Spotřeba paliva spojená s valivým odporem pneumatiky

Valivý odpor je síla působící proti směru jízdy při točení pneumatiky. Vzhledem k tomu, že pneumatiky přispívají z 20% k celkové spotřebě paliva u osobních aut a až z 35% u nákladních, je důležité dosáhnout nízkých hodnot valivého odporu.

Bezpečnost související s přilnavostí za mokra

Přilnavost za mokra je jedna z nejdůležitějších bezpečnostních vlastností pneumatiky. Skvělá přilnavost za mokra znamená kratší brzdnou dráhu při jízdě v deštivém počasí.

Vnější hluk (v decibelech)

Hluk způsobený dopravou je důležitý v otázce ochrany životního prostředí a závisí na několika faktorech, jakými například jsou: intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemné působení pneumatiky a vozovky. Hodnota uvedená na etiketě není interní hodnota, kterou řidič bude vnímat při jízdě, ale externí hodnota, která přispívá k akustickému znečištění.

  • Sytě vysvícené písmeno A - nejnižší třída hlučnosti (nejtišší pneu).
  • Sytě vysvícené písmeno B - střední třída hlučnosti (hlučnější pneu).
  • Sytě vysvícené písmeno C - nejvyšší třída hlučnosti (velmi hlučná pneu).

Přilnavost na sněhu

Tento symbol je uváděn převážně na zimních či celoročních pneumatikách. Pneumatiky s tímto symbolem na štítku mají velmi dobrou přilnavost na sněhu. Uspějí i v náročných zimních podmínkách.

Přilnavost na ledu

Tento symbol je uváděn převážně na zimních či celoročních pneumatikách. Pneumatiky s tímto symbolem na štítku mají velmi dobrou přilnavost na zledovatělých plochách či vozovkách. Uspějí i v náročných zimních podmínkách.

EU štítek

EU
B
C
69 dB

Dle nového nařízení EU je nyní nutno označovat pneumatiky podle jejich vlivu na spotřebu paliva, stupně přilnavosti za mokra a úrovně hluku, který generují. Účelem tohoto značení je zvýšení bezpečnosti a efektivity silniční dopravy prostřednictvím propagace palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hlukovou hladinou. Podle základního rozlišení je třída A ta nejlepší a třída G nejhorší.

Na spotřebu paliva má vliv valivý odpor pneumatiky

Síla, která při točení pneumatiky působí proti směru jízdy, se nazývá valivý odpor. Díky tomu, že typ pneumatik ovlivňuje spotřebu paliva u osobních aut z 20 % a u nákladních z 35 %, je potřeba usilovat o nízké hodnoty valivého odporu.

Přechod mezi pneumatikami třídy C a B má na spotřebu osobního vozidla vliv v rozpětí 2,5 % – 4,5 %.

Bezpečnost ovlivňuje přilnavost pneumatiky za mokra

Přilnavost za mokra představuje z hlediska bezpečnosti naprosto zásadní vlastnost pneumatiky. Vysoká přilnavost znamená krátkou brzdnou dráhu při jízdě v dešti.

Rozdíl mezi jednotlivými třídami znamená prodloužení či zkrácení brzdné dráhy o 2,6 m (při brždění na mokré vozovce v rychlosti 80 km/h).

Způsobený hluk (v decibelech)

Úroveň hluku generovaného dopravou má významný vliv na životní prostředí. Je ovlivňován několika faktory, mezi které patří intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemný vliv vozovky a pneumatiky.

Hodnota, která je na etiketě uvedena, neoznačuje úroveň hluku, kterou při jízdě vnímá řidič. Jde o vnější úroveň hluku, která přispívá k akustickému znečištění.

  • 1 černá zvuková vlna – 3 dB (A) méně než limit EC Reg 661/2009.
  • 2 černé zvukové vlny – splňuje EC Reg 661/2009 limity.
  • 3 černé zvukové vlny – splňuje EC Dir. 2001/43 limity. (Nejhorší výkon.)
Nahoru