Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

  • SUV-zimní
    Zesílená

Nokian Tyres WR SUV 4

Rozměry
Šířka
215
Profil
65
Průměr
R17
103H

Zimní pneumatika Nokian WR SUV 4 představuje bezpečnou a spolehlivou volbu pro sportovní užitkové vozy a crossovery. Robustní a odolná stavba v kombinaci s aramidovými bočnicemi zaručuje, že je pneumatika...
Více informací

Zimní -44%
WR SUV 4

Pneumatika vyrobena a schválena pro provoz v ČR a celé EU.

V 95% garantujeme stáří pneumatiky do 1 roku.

Zimní -44%

Zimní pneumatika Nokian WR SUV 4 představuje bezpečnou a spolehlivou volbu pro sportovní užitkové vozy a crossovery. Robustní a odolná stavba v kombinaci s aramidovými bočnicemi zaručuje, že je pneumatika stabilní a odolná vůči průpichům a průrazům, kterým může být při jízdě vystavena. Oficiálně schváleno pro použití v zimě Oficiálně schváleno pro použití v zimě. Technologie aramidových bočnic Nokian Tyres. Pryžový materiál bočnic obsahuje extrémně trvanlivá aramidová střižová vlákna a je mimořádně odolný vůči opotřebení a proříznutí. Překonejte všechna překvapení, která má zima v záloze. Je vyvinuta speciálně pro středoevropské řidiče SUV vozů tak, aby díky vynikající přilnavosti na mokrém povrchu a přesné ovladatelnosti zajistila nejlepší možné výkony na sněhu, sněhové břečce a v hustém dešti.

Díky aramidovým vláknům je bočnice velice pevná a tím lépe odolává nárazům a tlaku na okraj ráfku. Nejlepší ve sněhových podmínkách: testy TÜV SÜD. Vynikající ovladatelnost na mokru, sněhu a sněhové břečce, maximální stabilita a jízdní komfort, extrémní odolnost. Stejný materiál je znám z leteckého a zbrojního průmyslu. Doposud nepoznaná odolnost. Nejlepší možné výkony na sněhu, sněhové břečce a v hustém dešti vám umožňují vychutnat si zimní radovánky.

Příslib spokojenosti Nokian Tyres: Nabízejí nejlepší výkon dokonce i v nejextrémnejších podmínkách. Nová pneumatika Nokian WR SUV 4 byla vyvinuta speciálně pro středoevropské silnice tak, aby snadno a efektivně zvládala všechny formy chladné zimy. Tuto pneumatiku doporučujeme rovněž pro elektrické a hybridní vozy! Překonejte všechna překvapení, která má zima v záloze. Na žádost společnosti Nokian Tyres testováno od února do května 2018 organizací TÜV SÜD Product Service GmbH, místo testování: Papenburg (D), Wachauring (A), Ivalo (FIN), Garching (D), FAKT Motion (D).

Nový EU štítek

EU
Nokian Tyres
215/65 R17 103H
C
C
72 dB

Nové nařízení EU zavádí požadavky na označování pneumatik týkající se zobrazení informací o spotřebě paliva (valivém odporu), přilnavosti za mokra a vnějším hluku z pneumatik. Cílem je zvýšit bezpečnost a účinnost silniční dopravy propagováním palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hladinou hluku. Na štítku obecně platí, že třída A je nejlepší, třída E je nejhorší.

Spotřeba paliva spojená s valivým odporem pneumatiky

Valivý odpor je síla působící proti směru jízdy při točení pneumatiky. Vzhledem k tomu, že pneumatiky přispívají z 20% k celkové spotřebě paliva u osobních aut a až z 35% u nákladních, je důležité dosáhnout nízkých hodnot valivého odporu.

Bezpečnost související s přilnavostí za mokra

Přilnavost za mokra je jedna z nejdůležitějších bezpečnostních vlastností pneumatiky. Skvělá přilnavost za mokra znamená kratší brzdnou dráhu při jízdě v deštivém počasí.

Vnější hluk (v decibelech)

Hluk způsobený dopravou je důležitý v otázce ochrany životního prostředí a závisí na několika faktorech, jakými například jsou: intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemné působení pneumatiky a vozovky. Hodnota uvedená na etiketě není interní hodnota, kterou řidič bude vnímat při jízdě, ale externí hodnota, která přispívá k akustickému znečištění.

  • Sytě vysvícené písmeno A - nejnižší třída hlučnosti (nejtišší pneu).
  • Sytě vysvícené písmeno B - střední třída hlučnosti (hlučnější pneu).
  • Sytě vysvícené písmeno C - nejvyšší třída hlučnosti (velmi hlučná pneu).

Přilnavost na sněhu

Tento symbol je uváděn převážně na zimních či celoročních pneumatikách. Pneumatiky s tímto symbolem na štítku mají velmi dobrou přilnavost na sněhu. Uspějí i v náročných zimních podmínkách.

Přilnavost na ledu

Tento symbol je uváděn převážně na zimních či celoročních pneumatikách. Pneumatiky s tímto symbolem na štítku mají velmi dobrou přilnavost na zledovatělých plochách či vozovkách. Uspějí i v náročných zimních podmínkách.

EU štítek

EU
C
C
72 dB

Dle nového nařízení EU je nyní nutno označovat pneumatiky podle jejich vlivu na spotřebu paliva, stupně přilnavosti za mokra a úrovně hluku, který generují. Účelem tohoto značení je zvýšení bezpečnosti a efektivity silniční dopravy prostřednictvím propagace palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hlukovou hladinou. Podle základního rozlišení je třída A ta nejlepší a třída G nejhorší.

Na spotřebu paliva má vliv valivý odpor pneumatiky

Síla, která při točení pneumatiky působí proti směru jízdy, se nazývá valivý odpor. Díky tomu, že typ pneumatik ovlivňuje spotřebu paliva u osobních aut z 20 % a u nákladních z 35 %, je potřeba usilovat o nízké hodnoty valivého odporu.

Přechod mezi pneumatikami třídy C a B má na spotřebu osobního vozidla vliv v rozpětí 2,5 % – 4,5 %.

Bezpečnost ovlivňuje přilnavost pneumatiky za mokra

Přilnavost za mokra představuje z hlediska bezpečnosti naprosto zásadní vlastnost pneumatiky. Vysoká přilnavost znamená krátkou brzdnou dráhu při jízdě v dešti.

Rozdíl mezi jednotlivými třídami znamená prodloužení či zkrácení brzdné dráhy o 2,6 m (při brždění na mokré vozovce v rychlosti 80 km/h).

Způsobený hluk (v decibelech)

Úroveň hluku generovaného dopravou má významný vliv na životní prostředí. Je ovlivňován několika faktory, mezi které patří intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemný vliv vozovky a pneumatiky.

Hodnota, která je na etiketě uvedena, neoznačuje úroveň hluku, kterou při jízdě vnímá řidič. Jde o vnější úroveň hluku, která přispívá k akustickému znečištění.

  • 1 černá zvuková vlna – 3 dB (A) méně než limit EC Reg 661/2009.
  • 2 černé zvukové vlny – splňuje EC Reg 661/2009 limity.
  • 3 černé zvukové vlny – splňuje EC Dir. 2001/43 limity. (Nejhorší výkon.)
Nahoru