Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

Goodyear Ultra Grip Cargo

Rozměry
Šířka
205
Profil
75
Průměr
R16
110R
C

Pneumatiku Ultra Grip Cargo je možné vybavit hroty, aby se dokázala vyrovnat s nejextrémnějšími povětrnostními. Pneumatika Ultra Grip Cargo má celokovovou kostru založenou na technologii Unisteel, která pomáhá zvyšovat nosnost...
Více informací

Zimní -32%
Ultra Grip Cargo

Pneumatika vyrobena a schválena pro provoz v ČR a celé EU.

V 95% garantujeme stáří pneumatiky do 1 roku.

Zimní -32%

Pneumatiku Ultra Grip Cargo je možné vybavit hroty, aby se dokázala vyrovnat s nejextrémnějšími povětrnostními. Pneumatika Ultra Grip Cargo má celokovovou kostru založenou na technologii Unisteel, která pomáhá zvyšovat nosnost pneumatiky. Maximální hustota lamel zvyšuje výkon v zimních podmínkách. Pneumatika Goodyear Cargo Ultra Grip je velmi univerzální a obstojí za různých podmínek. Při testech autoklubu ADAC dostala velmi dobré známky za jízdní vlastnosti na ledu a sněhu a za nízký valivý odpor, který se odráží v nízké spotřebě paliva.

Pneumatika má vyšší počet brzdných dezénových bloků, větší hustotu záběrových lamelek. Goodyear ponechal čtvercový tvar styčné plochy, čímž bylo dosaženo lepší přilnavosti a jízdní stability při vysokých rychlostech. Pneumatika má hydrodynamické drážky, které odvádí lépe vodu a pneumatika je odolnější vůči aquaplaningu. Nižší hlučnost, a to i v zimních podmínkách. Mimořádný záběr na sněhu, náledí a za mokra. Odolnost vůči akvaplaningu v plískanici, na sněhu a náledí. Maximální hustota lamel zvyšuje výkon v zimních podmínkách. Dezén má nové uspořádání lamelek, které tak trochu připomíná dezén Ultragip Performance 2 tedy předchůdce Ultragrip 8 Performance. Nástupce dezénu Ultragrip 8 Performance, který se na trhu ohřál jen prakticky dvě zimy. Má oproti předchozí generaci razantně zvýšený počet lamel a to až o 60% a spolu s ostatními prvky zajišťuje bezpečnou jízdu a snadnou ovladatelnost i v zimních podmínkách.

Goodyear je největším výrobcem pneumatik na světě, má zastoupení na šesti kontinentech. Letní, zimní i celoroční osobní a užitkové pneumatiky zn. GOODYEAR jsou nejen inovativní, ale také skvěle hodnoceny odborníky. Kvalita, na kterou se můžete spolehnout: Letní, zimní i celoroční pneumatiky společnosti Goodyear byly za posledních 5 let testovány nezávislými evropskými časopisy se zaměřením na pneumatiky, a ty dosáhly skvělých výsledků. To proto, že techničtí pracovníci společnosti Goodyear testují každý nový design pneumatiky s přihlédnutím k 50 výkonnostním kritériím. Tak zajišťujeme, že každá pneumatika Goodyear umožní lepší zážitek z jízdy. Pneumatiky Goodyear, vyrobené pro dobrý pocit. Společnost Goodyear často odkazuje na nezávislé testovací orgány, časopisy a autokluby. Ty nezávisle testují průměrně 15 hlavních výkonnostních kritérií. Obvykle jde o: Ovladatelnost a brzdění na suchém a mokrém povrchu Přilnavost v zatáčkách Odolnost Spotřebu paliva Hluk v kabině Aquaplaning. Goodyear je platinovým partnerem FC Bayern Mnichov.

Nový EU štítek

EU
Goodyear
205/75 R16 110R
C
D
72 dB

Nové nařízení EU zavádí požadavky na označování pneumatik týkající se zobrazení informací o spotřebě paliva (valivém odporu), přilnavosti za mokra a vnějším hluku z pneumatik. Cílem je zvýšit bezpečnost a účinnost silniční dopravy propagováním palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hladinou hluku. Na štítku obecně platí, že třída A je nejlepší, třída E je nejhorší.

Spotřeba paliva spojená s valivým odporem pneumatiky

Valivý odpor je síla působící proti směru jízdy při točení pneumatiky. Vzhledem k tomu, že pneumatiky přispívají z 20% k celkové spotřebě paliva u osobních aut a až z 35% u nákladních, je důležité dosáhnout nízkých hodnot valivého odporu.

Bezpečnost související s přilnavostí za mokra

Přilnavost za mokra je jedna z nejdůležitějších bezpečnostních vlastností pneumatiky. Skvělá přilnavost za mokra znamená kratší brzdnou dráhu při jízdě v deštivém počasí.

Vnější hluk (v decibelech)

Hluk způsobený dopravou je důležitý v otázce ochrany životního prostředí a závisí na několika faktorech, jakými například jsou: intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemné působení pneumatiky a vozovky. Hodnota uvedená na etiketě není interní hodnota, kterou řidič bude vnímat při jízdě, ale externí hodnota, která přispívá k akustickému znečištění.

  • Sytě vysvícené písmeno A - nejnižší třída hlučnosti (nejtišší pneu).
  • Sytě vysvícené písmeno B - střední třída hlučnosti (hlučnější pneu).
  • Sytě vysvícené písmeno C - nejvyšší třída hlučnosti (velmi hlučná pneu).

Přilnavost na sněhu

Tento symbol je uváděn převážně na zimních či celoročních pneumatikách. Pneumatiky s tímto symbolem na štítku mají velmi dobrou přilnavost na sněhu. Uspějí i v náročných zimních podmínkách.

Přilnavost na ledu

Tento symbol je uváděn převážně na zimních či celoročních pneumatikách. Pneumatiky s tímto symbolem na štítku mají velmi dobrou přilnavost na zledovatělých plochách či vozovkách. Uspějí i v náročných zimních podmínkách.

EU štítek

EU
C
E
72 dB

Dle nového nařízení EU je nyní nutno označovat pneumatiky podle jejich vlivu na spotřebu paliva, stupně přilnavosti za mokra a úrovně hluku, který generují. Účelem tohoto značení je zvýšení bezpečnosti a efektivity silniční dopravy prostřednictvím propagace palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hlukovou hladinou. Podle základního rozlišení je třída A ta nejlepší a třída G nejhorší.

Na spotřebu paliva má vliv valivý odpor pneumatiky

Síla, která při točení pneumatiky působí proti směru jízdy, se nazývá valivý odpor. Díky tomu, že typ pneumatik ovlivňuje spotřebu paliva u osobních aut z 20 % a u nákladních z 35 %, je potřeba usilovat o nízké hodnoty valivého odporu.

Přechod mezi pneumatikami třídy C a B má na spotřebu osobního vozidla vliv v rozpětí 2,5 % – 4,5 %.

Bezpečnost ovlivňuje přilnavost pneumatiky za mokra

Přilnavost za mokra představuje z hlediska bezpečnosti naprosto zásadní vlastnost pneumatiky. Vysoká přilnavost znamená krátkou brzdnou dráhu při jízdě v dešti.

Rozdíl mezi jednotlivými třídami znamená prodloužení či zkrácení brzdné dráhy o 2,6 m (při brždění na mokré vozovce v rychlosti 80 km/h).

Způsobený hluk (v decibelech)

Úroveň hluku generovaného dopravou má významný vliv na životní prostředí. Je ovlivňován několika faktory, mezi které patří intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemný vliv vozovky a pneumatiky.

Hodnota, která je na etiketě uvedena, neoznačuje úroveň hluku, kterou při jízdě vnímá řidič. Jde o vnější úroveň hluku, která přispívá k akustickému znečištění.

  • 1 černá zvuková vlna – 3 dB (A) méně než limit EC Reg 661/2009.
  • 2 černé zvukové vlny – splňuje EC Reg 661/2009 limity.
  • 3 černé zvukové vlny – splňuje EC Dir. 2001/43 limity. (Nejhorší výkon.)
Nahoru