Vážení zákazníci. Vlivem počínající zimní sezóny může u dopravní společnosti docházet ke zpoždění doručení Vašich zásilek. Děkujeme za pochopení.

Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

Zimní

Časopis Motocykl 08/2015

Šířka
110
Profil
80
Průměr
19

Test použit s laskavým svolením redaktorů časopisu Motocykl a zveřejněn byl v srpnovém čísle 08 roku 2015.
-----------------------------------------------------
Testovali jsme na jednom z nejrozšířenějších cestovních endur vůbec - BMW R 1200 GS, přičemž jsme zvolili předchozí, vzduchem chlazený model. Mohli jsme tak vyzkoušet pneumatiky o rozměru 110/80 R19 a 150/70 R17. Testování gripu v náklonu, agility nebo stability při maximální rychlosti jsme doplnili měřením z polygonu. Zde jsme se věnovali především zjištění brzdné dráhy ze 100 km/h, celkovému času na jeden testovací okruh o délce 1175 m a rychlosti, které se podařilo dosáhnout v náklonu v referenčním úseku, který jsme vybrali pro srovnání. Výsledky měření potvrzují zkušenosti získané za řídítky a pomáhají tak posílit výpovědní hodnotu testu. Ta samozřejmě do určité míry závisí i na motocyklu. Hodnocení přilnavosti, přesnosti řízení nebo chování na hranici ztráty adheze je do značné míry závislé na geometrii konkrétního stroje. Velká cestovní endura samozřejmě mají podobnou podvozkovou geometrii, právě na vašem motocyklu se však mohou pneumatiky chovat mírně odlišně. Jiné zjištované hodnoty (např. brzdná dráha nebo stabilita v přímém směru) však závisí do značné míry právě na pneumatikách a jsou tedy objektivní.

V testu se setkaly dvě letošní novinky od Pirelli a Dunlopu se stálicemi tří evropských výrobců. Continental Trail Attack 2, Metzeler Tourance Next a Michelin Anakee III za sebou mají minimálně dvě sezony, a musejí se tak vyrovnat s výrazně inovovanou konkurencí. Zajímavou zkušeností z testu bylo to, že všechny testované pneumatiky jsou na suchu velmi dobré a jsou mezi nimi relativně malé rozdíly.

Na lámání chleba došlo především na mokré dráze, kde byly výkony jednotlivých pryží docela nevyrovnané, vezmeme-li v úvahu délky brzdných drah lišící se až 8m a časy na kolo, které na 1200 metrech dělí téměř šest sekund. Na druhou stranu nemůžeme říci, že by některá z pneumatik byla naprostým propadákem, testování probíhalo v extrémních podmínkách i zatížení. I tak se ale ukázalo, jak obrovský kus práce dokáží na asfaltu odvádět současné pneumatiky pro motocykly, které byly původně navrženy pro provoz v terénu.

Název pneumatiky Sucho Mokro Sníh Led Komfort Hlučnost Valivý odpor Opotřebení Celkové hodnocení
Pirelli Scorpion Trail 2 - - - - - - - - 231 bodů
Dunlop Trailsmart - - - - - - - - 222 bodů
Metzeler Tourance Next - - - - - - - - 221 bodů
Continental ContiTrailAttack 2 - - - - - - - - 207 bodů
Michelin Anakee 3 - - - - - - - - 203 bodů
Název pneumatiky Sucho Mokro Sníh Led Komfort Hlučnost Valivý odpor Opotřebení Celkové hodnocení

Časopis Motocykl

www.motocykl-online.cz

Časopis Motocykl 08-2015

Tento web používá k poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Nahoru