Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

Celoroční

Autobild (DE) 2021

Šířka
215
Profil
65
Průměr
17

Budoucnost patří celoročním pneumatikám, žádný typ pneumatik neroste rychleji, žádný jiný segment pneumatik za tak krátkou dobu neudělal větší technologický pokrok. Na základě zákonných požadavků a požadavků výrobců automobilů musí vývojáři pneumatik neustále pracovat na nových řešeních. Hlavní důraz je jasně kladen na snižování CO2. Ale hluk valení a opotřebení pneumatik (jemný prach) také zajišťují bezesné noci pro inženýry. Aby se snížily emise CO2, stačilo by optimalizovat valivý odpor, což je ve skutečnosti docela jednoduché, a zvýšit tlak na 3,5 baru - snadno se odvaluje s menší kontaktní plochou se zemí.
Problémem jsou všechny ostatní jízdní vlastnosti, zejména bezpečnost. Menší kontakt se zemí znamená delší brzdnou dráhu a méně zatáček. Pneumatika se navíc na jedné straně opotřebovává a musí být dříve vyměněna - konfliktní cíle, s nimiž je třeba při vývoji počítat. Půlroční výměna kol je nákladná a časově náročná, ale v minulosti obvykle neexistovala žádná alternativa. Naše testy neumožnily obecné doporučení. Pouze malé velikosti na lehkých vozidlech v městském prostředí byly dostatečně bezpečné. Všestrannost nepřicházela v úvahu pro rychlé dálniční trasy nebo řízení v alpských lokalitách.
To se změnilo, když Michelin před šesti lety představil CrossClimate. Do té doby byl trh s celoročními pneumatikami malý a zvládnutelný. Francouzský výrobce pneumatik přišel s radikálně novým designem běhounu, který zcela obchází lamely. I bez prořezání běhounu, které jsou tak důležité pro přilnavost na ledu a sněhu, se nováčkovi nějak podařilo dosáhnout přijatelného výkonu na sněhu. Při svém testovacím debutu CrossClimate 2015 dokázal okamžitě dosáhnout druhého místa za celoročním mistrem Vector 4Seasons od společnosti Goodyear. Testeři a experti byli ohromeni. Na mokrých a suchých tratích byl nový design běhounu dokonce jasně lepší než většina konkurentů. Kilometrový výkon byl také příkladný. Celoroční pneumatiky se staly pohodlnou a bezpečnou alternativou pro mnoho řidičů. Od té doby se mezi univerzály hodně stalo. Soutěž následovala příkladu Michelin a upravila dezén a gumové směsi.
Ostatní výrobci, jako například Continental, uvedli na trh novou řadu s nápadně podobným designem profilu. Změnily se ale i požadavky. Auta rostou a jsou stále těžší. V našich každoročních celosezónních testech dokázaly dokonce zaujmout 19palcové celoroční pneumatiky na Audi Q5. Letos jsme jako „testera“ přivezli ke kontrole pneumatik aktuální „VW Tiguan“. Ten má v závislosti na motoru prázdnou hmotnost kolem 1,8 tuny. Testovaná velikost 215/65 R 17 je základní velikostí pro středně velká SUV. Třetí generace Michelinu, CrossClimate 2, musí v našem náročném testu poprvé čelit svému nejdůležitějšímu konkurentovi - včetně pneumatiky Imperial z Číny. Tady jsou výsledky!

Název pneumatiky Sucho Mokro Sníh Led Komfort Hlučnost Valivý odpor Opotřebení Celkové hodnocení
Hankook H750 Kinergy 4S 2 X 2 2+ 1- - - - - - Příkladná
Michelin Crossclimate 2 1- 2- 1- - - - - - Dobrá
Goodyear Vector 4Seasons SUV 2- 2+ 2 - - - - - Dobrá
Continental AllSeasonContact SUV 2- 1- 1- - - - - - Uspokojivá
Bridgestone A005E 2- 2+ 2+ - - - - - Uspokojivá
Vredestein Quatrac Pro 2 2+ 2- - - - - - Uspokojivá
Pirelli Cinturato All Season SF2 2 2- 2+ - - - - - Uspokojivá
Maxxis Premitra All Season AP3 SUV 2 2- 2 - - - - - Uspokojivá
Cooper Discoverer All Season 2- 2 2- - - - - - Uspokojivá
Imperial All Season Driver 3+ 4 3+ - - - - - Nedoporučená
Název pneumatiky Sucho Mokro Sníh Led Komfort Hlučnost Valivý odpor Opotřebení Celkové hodnocení
Nahoru