- Šířka
- 185
- Profil
- 65
- Průměr
- R15
- 92T
Goodyear
EfficientGrip Performance 2
-
Zesílená
Tentokrát v testu letních pneumatik ADAC: 16 aktuálních modelů v rozměru 185/65 R15 pro mnoho malých vozů od Audi A1 po VW Polo. Celková bilance je pozitivní - a u pneumatik s menšími nedostatky stojí za to podívat se na podrobné hodnocení.
Když se dny opět prodlužují a stoupající teploty vás nutí toužit po nadcházejícím létě: Pak je opět čas nasadit letní pneumatiky s vysokou přilnavostí. Ale která pneumatika je nejlepší? Odpověď poskytuje test pneumatik ADAC, aktuálně pro malé vozy o rozměru 185/65 R15 v rychlostní třídě H do 210 km/h. Celkový výsledek je potěšující: nejlepší pneumatika na léto.
Celkový výsledek je potěšující: žádný z 16 testovaných kandidátů nevykazuje závažné nedostatky v žádném z hlavních kritérií suché a mokré vozovky, hlučnosti, spotřeby paliva a opotřebení. Šest modelů je hodnoceno jako zvláště doporučitelné ("dobré") a deset dalších jako doporučitelné ("uspokojivé").
Přesto stojí za to podívat se na podrobnosti. Dokonce i mezi šesti "dobrými" pneumatikami existují významné rozdíly v seřízení jednotlivých modelů. Rozdíl je ještě jasnější, když se podíváte na podrobné hodnocení "uspokojivých" pneumatik, které jsou většinou hodnoceny hůře pouze kvůli jednomu nedostatku. Kdo se však dokáže smířit s individuálními slabinami modelu vzhledem k jeho jízdnímu profilu, najde s pomocí výsledků testu široký výběr většinou o něco levnějších modelů.
V nejvyšší skupině šesti velmi dobře vyvážených modelů pneumatik se častým řidičům doporučuje zejména pneumatika Goodyear EfficientGrip Performance 2, která má v testu nejvyšší kilometrový výkon. U pneumatik Bridgestone Turanza T005 a Pirelli Cinturato P1 Verde byl naopak kladen důraz především na dobrý výkon na suchu a mokru - při stále dobrých vlastnostech opotřebení.
Pneumatika Michelin Primacy 4 vykazuje vyváženou orientaci: ačkoli v žádném z hlavních kritérií nedosahuje nejvyšších známek, přesto dosahuje dobrých výsledků v oblasti sucha, mokra a opotřebení. Naproti tomu pneumatiky Dunlop Sport BlueResponse a Giti GitiSynergy H2 jsou hodnoceny jako dobré na mokru i na suchu, stejně jako obě v opotřebení - což stále stačí na dobré celkové hodnocení.
Čtyři z deseti "uspokojivých" testovaných modelů mají jedno společné: Laufenn G Fit EQ+, Continental EcoContact 6, Firestone Roadhawk a Semperit Speed-Life 3 přesvědčují dobrými vlastnostmi na suché vozovce, ale v celkovém hodnocení jsou hodnoceny hůře kvůli mírným nedostatkům na mokré vozovce. Většina těchto pneumatik jsou levnější výrobky druhé značky prémiových výrobců: Laufenn patří společnosti Hankook, Firestone společnosti Bridgestone a Semperit je značkou Continental.
Pneumatika Continental EcoContact 6 je prémiovým modelem v této poněkud slabší skupině. Jako jediná pneumatika v testu však dosáhla velmi dobrého hodnocení jak v ekologických, tak v ekonomických kritériích. Z hlediska spotřeby paliva se výrazně odlišuje od ostatních vozů v oboru a naprosto dostojí svému názvu EcoContact. Zároveň dosahuje dobrého kilometrového výkonu, přestože má zdaleka nejmenší hloubku dezénu, když je nová.
Název pneumatiky | Sucho | Mokro | Sníh | Led | Komfort | Hlučnost | Valivý odpor | Opotřebení | Celkové hodnocení |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Goodyear EfficientGrip Performance 2 | 2,3 | 2,0 | - | - | 3,2 | 3,2 | - | 1,0 | Dobré |
Bridgestone T 005 | 1,8 | 1,7 | - | - | 3,3 | 3,3 | - | 2,5 | Dobré |
Michelin Primacy 4 | 1,8 | 2,0 | - | - | 2,9 | 2,9 | - | 2,0 | Dobré |
Pirelli P1 Cinturato Verde | 1,6 | 2,3 | - | - | 3,2 | 3,2 | - | 2,5 | Dobré |
Dunlop SP BluResponse | 2,0 | 2,5 | - | - | 3,0 | 3,0 | - | 2,5 | Dobré |
Giti GitiSynergy H2 | 2,4 | 2,3 | - | - | 3,2 | 3,2 | - | 2,5 | Dobré |
Laufenn G Fit EQ+ LK41+ | 2,4 | 2,6 | - | - | 3,0 | 3,0 | - | 2,5 | Uspokojové |
Continental ContiEcoContact 6 | 2,5 | 2,8 | - | - | 2,9 | 2,9 | - | 1,5 | Uspokojové |
Firestone RoadHawk | 2,2 | 2,8 | - | - | 3,7 | 3,7 | - | 2,0 | Uspokojové |
BFGoodrich Advantage | 2,9 | 3,0 | - | - | 3,2 | 3,2 | - | 2,5 | Uspokojové |
Falken SN110 | 1,9 | 2,6 | - | - | 2,7 | 2,7 | - | 3,0 | Uspokojové |
Semperit Speed-Life 3 | 2,4 | 3,0 | - | - | 2,9 | 2,9 | - | 2,0 | Uspokojové |
Vredestein Ultrac | 1,8 | 2,1 | - | - | 3,0 | 3,0 | - | 3,0 | Uspokojové |
Fulda EcoControl HP2 | 2,7 | 3,1 | - | - | 3,2 | 3,2 | - | 1,0 | Uspokojové |
Cooper CS7 | 3,2 | 3,2 | - | - | 3,0 | 3,0 | - | 3,0 | Uspokojové |
Matador MP47 Hectorra 3 | 3,3 | 2,7 | - | - | 2,8 | 2,8 | - | 2,5 | Uspokojové | Název pneumatiky | Sucho | Mokro | Sníh | Led | Komfort | Hlučnost | Valivý odpor | Opotřebení | Celkové hodnocení |
Hodnotí se jako ve škole
1 = nejlepší
5 = nejhorší
Stabilita - sucho | 2.5 |
---|---|
Jistota jízdy - sucho | 2.1 |
Brždění - sucho | 2.0 |
Brždění - mokro | 2.1 |
Akvaplaning podélný - mokro | 2.0 |
Akvaplaning příčný - mokro | 2.0 |
Ovladatelnost - mokro | 1.8 |
Kruh/Boční vedení - mokro | 2.0 |
Vnitřní hlučnost | 3.0 |
Vnější hlučnost | 3.3 |
Spotřeba paliva | 2.2 |
Opotřebení | 1.0 |
Stabilita - sucho | 1.8 |
---|---|
Jistota jízdy - sucho | 1.8 |
Brždění - sucho | 1.8 |
Brždění - mokro | 1.8 |
Akvaplaning podélný - mokro | 2.3 |
Akvaplaning příčný - mokro | 2.3 |
Ovladatelnost - mokro | 1.0 |
Kruh/Boční vedení - mokro | 2.0 |
Vnitřní hlučnost | 2.8 |
Vnější hlučnost | 3.8 |
Spotřeba paliva | 1.9 |
Opotřebení | 2.5 |
Stabilita - sucho | 2.0 |
---|---|
Jistota jízdy - sucho | 1.6 |
Brždění - sucho | 1.8 |
Brždění - mokro | 2.0 |
Akvaplaning podélný - mokro | 2.3 |
Akvaplaning příčný - mokro | 2.8 |
Ovladatelnost - mokro | 1.5 |
Kruh/Boční vedení - mokro | 2.0 |
Vnitřní hlučnost | 2.8 |
Vnější hlučnost | 2.9 |
Spotřeba paliva | 2.1 |
Opotřebení | 2.0 |
Stabilita - sucho | 1.5 |
---|---|
Jistota jízdy - sucho | 1.3 |
Brždění - sucho | 2.0 |
Brždění - mokro | 2.4 |
Akvaplaning podélný - mokro | 2.0 |
Akvaplaning příčný - mokro | 2.8 |
Ovladatelnost - mokro | 2.3 |
Kruh/Boční vedení - mokro | 2.0 |
Vnitřní hlučnost | 2.8 |
Vnější hlučnost | 3.6 |
Spotřeba paliva | 2.1 |
Opotřebení | 2.5 |
Stabilita - sucho | 2.1 |
---|---|
Jistota jízdy - sucho | 2.0 |
Brždění - sucho | 1.8 |
Brždění - mokro | 3.0 |
Akvaplaning podélný - mokro | 2.0 |
Akvaplaning příčný - mokro | 1.8 |
Ovladatelnost - mokro | 2.5 |
Kruh/Boční vedení - mokro | 2.5 |
Vnitřní hlučnost | 2.5 |
Vnější hlučnost | 2.4 |
Spotřeba paliva | 2.3 |
Opotřebení | 2.5 |
Stabilita - sucho | 2.8 |
---|---|
Jistota jízdy - sucho | 2.5 |
Brždění - sucho | 1.8 |
Brždění - mokro | 2.6 |
Akvaplaning podélný - mokro | 2.3 |
Akvaplaning příčný - mokro | 2.0 |
Ovladatelnost - mokro | 1.9 |
Kruh/Boční vedení - mokro | 2.3 |
Vnitřní hlučnost | 2.8 |
Vnější hlučnost | 3.6 |
Spotřeba paliva | 2.4 |
Opotřebení | 2.5 |
Stabilita - sucho | 2.6 |
---|---|
Jistota jízdy - sucho | 2.1 |
Brždění - sucho | 2.3 |
Brždění - mokro | 2.5 |
Akvaplaning podélný - mokro | 2.0 |
Akvaplaning příčný - mokro | 2.0 |
Ovladatelnost - mokro | 3.2 |
Kruh/Boční vedení - mokro | 2.3 |
Vnitřní hlučnost | 2.8 |
Vnější hlučnost | 3.1 |
Spotřeba paliva | 1.8 |
Opotřebení | 2.5 |
Stabilita - sucho | 2.8 |
---|---|
Jistota jízdy - sucho | 2.3 |
Brždění - sucho | 2.3 |
Brždění - mokro | 2.5 |
Akvaplaning podélný - mokro | 3.3 |
Akvaplaning příčný - mokro | 4.3 |
Ovladatelnost - mokro | 2.5 |
Kruh/Boční vedení - mokro | 2.3 |
Vnitřní hlučnost | 2.5 |
Vnější hlučnost | 3.2 |
Spotřeba paliva | 1.2 |
Opotřebení | 1.5 |
Stabilita - sucho | 2.5 |
---|---|
Jistota jízdy - sucho | 2.3 |
Brždění - sucho | 1.8 |
Brždění - mokro | 2.9 |
Akvaplaning podélný - mokro | 2.3 |
Akvaplaning příčný - mokro | 2.3 |
Ovladatelnost - mokro | 3.4 |
Kruh/Boční vedení - mokro | 2.0 |
Vnitřní hlučnost | 3.0 |
Vnější hlučnost | 4.3 |
Spotřeba paliva | 2.4 |
Opotřebení | 2.0 |
Stabilita - sucho | 3.0 |
---|---|
Jistota jízdy - sucho | 3.1 |
Brždění - sucho | 2.3 |
Brždění - mokro | 3.1 |
Akvaplaning podélný - mokro | 2.5 |
Akvaplaning příčný - mokro | 2.5 |
Ovladatelnost - mokro | 3.4 |
Kruh/Boční vedení - mokro | 2.5 |
Vnitřní hlučnost | 3.0 |
Vnější hlučnost | 3.4 |
Spotřeba paliva | 2.1 |
Opotřebení | 2.5 |
Stabilita - sucho | 1.8 |
---|---|
Jistota jízdy - sucho | 1.8 |
Brždění - sucho | 1.8 |
Brždění - mokro | 2.5 |
Akvaplaning podélný - mokro | 2.0 |
Akvaplaning příčný - mokro | 2.3 |
Ovladatelnost - mokro | 3.2 |
Kruh/Boční vedení - mokro | 2.3 |
Vnitřní hlučnost | 2.5 |
Vnější hlučnost | 2.8 |
Spotřeba paliva | 1.7 |
Opotřebení | 3.0 |
Stabilita - sucho | 2.5 |
---|---|
Jistota jízdy - sucho | 2.2 |
Brždění - sucho | 2.5 |
Brždění - mokro | 3.1 |
Akvaplaning podélný - mokro | 2.0 |
Akvaplaning příčný - mokro | 1.8 |
Ovladatelnost - mokro | 3.8 |
Kruh/Boční vedení - mokro | 2.8 |
Vnitřní hlučnost | 2.8 |
Vnější hlučnost | 3.0 |
Spotřeba paliva | 1.9 |
Opotřebení | 2.0 |
Stabilita - sucho | 2.0 |
---|---|
Jistota jízdy - sucho | 1.6 |
Brždění - sucho | 1.8 |
Brždění - mokro | 2.4 |
Akvaplaning podélný - mokro | 1.8 |
Akvaplaning příčný - mokro | 2.0 |
Ovladatelnost - mokro | 2.0 |
Kruh/Boční vedení - mokro | 2.3 |
Vnitřní hlučnost | 2.5 |
Vnější hlučnost | 3.4 |
Spotřeba paliva | 2.5 |
Opotřebení | 3.0 |
Stabilita - sucho | 3.0 |
---|---|
Jistota jízdy - sucho | 2.8 |
Brždění - sucho | 2.0 |
Brždění - mokro | 3.4 |
Akvaplaning podélný - mokro | 2.0 |
Akvaplaning příčný - mokro | 1.8 |
Ovladatelnost - mokro | 4.0 |
Kruh/Boční vedení - mokro | 2.5 |
Vnitřní hlučnost | 2.8 |
Vnější hlučnost | 3.6 |
Spotřeba paliva | 2.2 |
Opotřebení | 1.0 |
Stabilita - sucho | 3.6 |
---|---|
Jistota jízdy - sucho | 3.6 |
Brždění - sucho | 2.3 |
Brždění - mokro | 3.3 |
Akvaplaning podélný - mokro | 2.3 |
Akvaplaning příčný - mokro | 2.8 |
Ovladatelnost - mokro | 3.9 |
Kruh/Boční vedení - mokro | 2.5 |
Vnitřní hlučnost | 3.0 |
Vnější hlučnost | 2.9 |
Spotřeba paliva | 1.9 |
Opotřebení | 3.0 |
Stabilita - sucho | 3.7 |
---|---|
Jistota jízdy - sucho | 3.5 |
Brždění - sucho | 2.5 |
Brždění - mokro | 2.6 |
Akvaplaning podélný - mokro | 2.3 |
Akvaplaning příčný - mokro | 2.0 |
Ovladatelnost - mokro | 3.1 |
Kruh/Boční vedení - mokro | 2.8 |
Vnitřní hlučnost | 2.5 |
Vnější hlučnost | 3.0 |
Spotřeba paliva | 2.0 |
Opotřebení | 2.5 |