Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

  • Zesílená
  • Doporučujeme
    Prémiová kvalita

Nexen N*Fera Primus

  • Přejít na testy pneumatiky
Rozměry
Šířka
215
Profil
55
Průměr
R16
97W

Design a asymetrický dezén pneumatik Nexen N Fera Primus dodávají jedinečný vzhled. Lepší handling a přilnavost na dlážděných komunikacích, dlouhá životnost, zlepšená ochrana vůči aquaplaningu. Díky technologiím použitým při její...
Více informací

Letní -41%
N*Fera Primus

Pneumatika vyrobena a schválena pro provoz v ČR a celé EU.

V 95% garantujeme stáří pneumatiky do 1 roku.

Letní -41%

Design a asymetrický dezén pneumatik Nexen N Fera Primus dodávají jedinečný vzhled. Lepší handling a přilnavost na dlážděných komunikacích, dlouhá životnost, zlepšená ochrana vůči aquaplaningu. Díky technologiím použitým při její výrobě je pneumatika tichá. Nejdůležitější charakteristiky dynamické jízdy – brzdění a ovládání, jsou navíc podpořeny speciálním asymetrickým dezénem, který nejen rychle čistí stopu, ale zároveň optimalizuje rozložení tlaku a tuhosti bez ohledu na rychlost, tím nedochází k deformaci povrchu, ale naopak k zachování parametrů bezpečnosti a trvanlivosti. Vynikající handling a krátká brzdná dráha pneumatiky Nexen N Fera Primus jsou dosaženy díky využití jedinečné pryskyřice v běhounu, která zvyšuje trakci lamel. Pneumatiky mají díky svému unikátnímu designu běhounu kratší brzdnou dráhu a zlepšenou akceleraci v různých podmínkách. Hustý lamelový systém zajišťuje maximální přilnavost, krátkou brzdnou dráhu a mimořádný záběr. Pneumatiky Nexen N Fera Primus mají zpevněné ramenní bloky, které jsou podstatné během zatáčení. Pneumatiky Nexen N Fera Primus mají velké množství drážek v blocích svého dezénu. Moderní sloučeniny s vysokým obsahem siliky zajišťují dlouhý kilometrový výkon a nízkou hlučnost. Mohutná kostra s pevným středovým blokem pro zajištění stability současně poskytuje vylepšenou odezvu manévrování, zatímco široké vnější bloky udrží stopu i při předjíždění ve vysokých rychlostech a na mokrých površích. Konstrukce pneumatiky Nexen N Fera Primus zaručuje odolnost a spolehlivost i v náročných podmínkách.

Pneumatika Nexen N Fera Primus uspokojí i vysoce náročné jezdce se sportovními požadavky. Pneumatiky Nexen N Fera Primus skvěle přilnou k suché i mokré vozovce a zajistí vám kratší brzdnou dráhu. Pneumatiky Nexen N Fera Primus disponují pevnou kordovou vrstvou a silnými nárazníky pneumatiky. Pneumatika Nexen N Fera Primus vyniká v přilnavosti, ovladatelnosti, komfortu a brzdění na suché i mokré vozovce. Dokonalý handling a krátká brzdná dráha na mokrém povrchu. Výhody pneumatiky Nexen N Fera Primus: pevný středový blok – vylepšená odezva řízení a posílení stability, vylepšené jízdní a brzdné vlastnosti za mokra, pevný středový blok pro vysokou stabilitu a manévrování, pravidelné rozložení tlaku a tuhosti bez ohledu na rychlost pro zachování parametrů a trvanlivosti, vylepšená citlivost i zpětná vazba. Využitím vysoce kvalitních materiálů kombinuje pneumatika Nexen N Fera Primus pohodlí a bezpečnost s klasickým stylem, výsledkem je pneumatika vyrobená z high-tech materiálů. Pneumatiky Nexen N Fera Primus nabízí skvělou přilnavost a atraktivní design. Pneumatika Nexen N Fera Primus vyniká skvělou přilnavostí za mokra, čímž pomáhá předcházet aquaplanningu. Asymetrický profil a optimalizovaná stopa pneumatik Nexen N Fera Primus zajišťují vynikající kontrolu nad jízdou a spolehlivou odezvu řízení.

Nexen Tire Corporation je jedním korejských producentů pneumatik. Společnost byla založená v roce 1942. Pneumatiky patří do budgetového segmentu, kde je primárním kritériem cena a jsou určeny pro nižší a střední třídu vozů. Pneumatiky Nexen patří do skupiny levnějších, ale přesto kvalitních letních pneumatik, kde ekonomika provozu hraje významnou roli. Výrobce Nexen tak vychází vstříc majitelům vozů nižších tříd, kteří využívají svůj vůz pro běžné ježdění. I přesto jsou zachovány všechny nároky na bezpečnost provozu.

Nový EU štítek

EU
Nexen
215/55 R16 97W
B
B
69 dB

Nové nařízení EU zavádí požadavky na označování pneumatik týkající se zobrazení informací o spotřebě paliva (valivém odporu), přilnavosti za mokra a vnějším hluku z pneumatik. Cílem je zvýšit bezpečnost a účinnost silniční dopravy propagováním palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hladinou hluku. Na štítku obecně platí, že třída A je nejlepší, třída E je nejhorší.

Spotřeba paliva spojená s valivým odporem pneumatiky

Valivý odpor je síla působící proti směru jízdy při točení pneumatiky. Vzhledem k tomu, že pneumatiky přispívají z 20% k celkové spotřebě paliva u osobních aut a až z 35% u nákladních, je důležité dosáhnout nízkých hodnot valivého odporu.

Bezpečnost související s přilnavostí za mokra

Přilnavost za mokra je jedna z nejdůležitějších bezpečnostních vlastností pneumatiky. Skvělá přilnavost za mokra znamená kratší brzdnou dráhu při jízdě v deštivém počasí.

Vnější hluk (v decibelech)

Hluk způsobený dopravou je důležitý v otázce ochrany životního prostředí a závisí na několika faktorech, jakými například jsou: intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemné působení pneumatiky a vozovky. Hodnota uvedená na etiketě není interní hodnota, kterou řidič bude vnímat při jízdě, ale externí hodnota, která přispívá k akustickému znečištění.

  • Sytě vysvícené písmeno A - nejnižší třída hlučnosti (nejtišší pneu).
  • Sytě vysvícené písmeno B - střední třída hlučnosti (hlučnější pneu).
  • Sytě vysvícené písmeno C - nejvyšší třída hlučnosti (velmi hlučná pneu).

Přilnavost na sněhu

Tento symbol je uváděn převážně na zimních či celoročních pneumatikách. Pneumatiky s tímto symbolem na štítku mají velmi dobrou přilnavost na sněhu. Uspějí i v náročných zimních podmínkách.

Přilnavost na ledu

Tento symbol je uváděn převážně na zimních či celoročních pneumatikách. Pneumatiky s tímto symbolem na štítku mají velmi dobrou přilnavost na zledovatělých plochách či vozovkách. Uspějí i v náročných zimních podmínkách.

EU štítek

EU
B
B
69 dB

Dle nového nařízení EU je nyní nutno označovat pneumatiky podle jejich vlivu na spotřebu paliva, stupně přilnavosti za mokra a úrovně hluku, který generují. Účelem tohoto značení je zvýšení bezpečnosti a efektivity silniční dopravy prostřednictvím propagace palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hlukovou hladinou. Podle základního rozlišení je třída A ta nejlepší a třída G nejhorší.

Na spotřebu paliva má vliv valivý odpor pneumatiky

Síla, která při točení pneumatiky působí proti směru jízdy, se nazývá valivý odpor. Díky tomu, že typ pneumatik ovlivňuje spotřebu paliva u osobních aut z 20 % a u nákladních z 35 %, je potřeba usilovat o nízké hodnoty valivého odporu.

Přechod mezi pneumatikami třídy C a B má na spotřebu osobního vozidla vliv v rozpětí 2,5 % – 4,5 %.

Bezpečnost ovlivňuje přilnavost pneumatiky za mokra

Přilnavost za mokra představuje z hlediska bezpečnosti naprosto zásadní vlastnost pneumatiky. Vysoká přilnavost znamená krátkou brzdnou dráhu při jízdě v dešti.

Rozdíl mezi jednotlivými třídami znamená prodloužení či zkrácení brzdné dráhy o 2,6 m (při brždění na mokré vozovce v rychlosti 80 km/h).

Způsobený hluk (v decibelech)

Úroveň hluku generovaného dopravou má významný vliv na životní prostředí. Je ovlivňován několika faktory, mezi které patří intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemný vliv vozovky a pneumatiky.

Hodnota, která je na etiketě uvedena, neoznačuje úroveň hluku, kterou při jízdě vnímá řidič. Jde o vnější úroveň hluku, která přispívá k akustickému znečištění.

  • 1 černá zvuková vlna – 3 dB (A) méně než limit EC Reg 661/2009.
  • 2 černé zvukové vlny – splňuje EC Reg 661/2009 limity.
  • 3 černé zvukové vlny – splňuje EC Dir. 2001/43 limity. (Nejhorší výkon.)
Nahoru