Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

  • Zesílená

Nokian Powerproof

  • Přejít na testy pneumatiky
Rozměry
Šířka
225
Profil
40
Průměr
R18
92Y

Extrémně stabilní ovladatelnost pneumatiky a logické reakce na pokyny řízení zajišťují bezstarostnost jak při změnách jízdních pruhů ve vysokých rychlostech, tak při prudkém brzdění. Nová letní pneumatika Nokian Powerproof zvládá...
Více informací

Letní -42%
Powerproof

Pneumatika vyrobena a schválena pro provoz v ČR a celé EU.

V 95% garantujeme stáří pneumatiky do 1 roku.

Letní -42%

Extrémně stabilní ovladatelnost pneumatiky a logické reakce na pokyny řízení zajišťují bezstarostnost jak při změnách jízdních pruhů ve vysokých rychlostech, tak při prudkém brzdění. Nová letní pneumatika Nokian Powerproof zvládá s příjemnou vyvážeností všechny formy léta. Příslib spokojenosti Nokian Tyres: Nabízejí nejlepší výkon dokonce i v nejextrémnejších podmínkách. Testováno organizací TÜV SÜD Product Service GmbH v červenci 2018 na žádost společnosti Nokian Tyres, testovací tratě: Papenburg (D), Wachauring (A). Vysoké výkony a bezpecnost: testy TÜV SÜD.

Požitek z jízdy na letních silnicích. Přesná a stabilní ovladatelnost při vysokých rychlostech, vynikající přilnavost na mokru, požitek z jízdy. Funkční molekulové řetězce a polymery vytvářejí hustou a pružnou síťovou strukturu, která zajišťuje spolehlivou přilnavost i při vysokých rychlostech. Optimální kontaktní plocha a požitek z jízdy. Stabilita a přesná ovladatelnost na suchých a mokrých vozovkách. Nokian Powerproof poskytuje kvalitu, umožňuje snadnou jízdu a patří do nejvyšší kategorie pneumatik pro osobní vozidla: kategorie UHP. Větší jízdní komfort. Půlkruhové důlky ve stěnách podélných žeber, které připomínají profil golfového míčku, zvyšují jízdní komfort.

Nokian Powerproof je fantastická pneumatika, která dělá přesně to, co jí řidič řekne. Jedinečný koncept dvojí bezpečnostní zóny poskytuje přesnou ovladatelnost a přilnavost. Spolehlivá přilnavost na suchu a mokru. Bezstarostná jízda i v ostrých zatáčkách.

Pneumatiky Nokian Hakkapeliitta několikrát vytvořily rychlostní rekord na ledu. Nokian investuje nemalé prostředky do vývoje pneumatik a bezpečnosti silničního provozu, kde většina testování probíhá na nejseverněji položeném testovacím okruhu Ivalo. Finská společnost vyrábějící od roku 1904 ve městě Nokia pneumatiky pro osobní automobily, užitkové vozy a jízdní kola známá svojí prvotřídní kvalitou především zimních pneumatik danou dlouholetým zkušenostmi s drsnými podmínkami severské zimy. Špičkové pneumatiky Nokian jsou slavné zejména svými nepřekonatelnými zimními pneumatikami.

Nový EU štítek

EU
Nokian
225/40 R18 92Y
A
C
69 dB

Nové nařízení EU zavádí požadavky na označování pneumatik týkající se zobrazení informací o spotřebě paliva (valivém odporu), přilnavosti za mokra a vnějším hluku z pneumatik. Cílem je zvýšit bezpečnost a účinnost silniční dopravy propagováním palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hladinou hluku. Na štítku obecně platí, že třída A je nejlepší, třída E je nejhorší.

Spotřeba paliva spojená s valivým odporem pneumatiky

Valivý odpor je síla působící proti směru jízdy při točení pneumatiky. Vzhledem k tomu, že pneumatiky přispívají z 20% k celkové spotřebě paliva u osobních aut a až z 35% u nákladních, je důležité dosáhnout nízkých hodnot valivého odporu.

Bezpečnost související s přilnavostí za mokra

Přilnavost za mokra je jedna z nejdůležitějších bezpečnostních vlastností pneumatiky. Skvělá přilnavost za mokra znamená kratší brzdnou dráhu při jízdě v deštivém počasí.

Vnější hluk (v decibelech)

Hluk způsobený dopravou je důležitý v otázce ochrany životního prostředí a závisí na několika faktorech, jakými například jsou: intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemné působení pneumatiky a vozovky. Hodnota uvedená na etiketě není interní hodnota, kterou řidič bude vnímat při jízdě, ale externí hodnota, která přispívá k akustickému znečištění.

  • Sytě vysvícené písmeno A - nejnižší třída hlučnosti (nejtišší pneu).
  • Sytě vysvícené písmeno B - střední třída hlučnosti (hlučnější pneu).
  • Sytě vysvícené písmeno C - nejvyšší třída hlučnosti (velmi hlučná pneu).

Přilnavost na sněhu

Tento symbol je uváděn převážně na zimních či celoročních pneumatikách. Pneumatiky s tímto symbolem na štítku mají velmi dobrou přilnavost na sněhu. Uspějí i v náročných zimních podmínkách.

Přilnavost na ledu

Tento symbol je uváděn převážně na zimních či celoročních pneumatikách. Pneumatiky s tímto symbolem na štítku mají velmi dobrou přilnavost na zledovatělých plochách či vozovkách. Uspějí i v náročných zimních podmínkách.

EU štítek

EU
A
C
69 dB

Dle nového nařízení EU je nyní nutno označovat pneumatiky podle jejich vlivu na spotřebu paliva, stupně přilnavosti za mokra a úrovně hluku, který generují. Účelem tohoto značení je zvýšení bezpečnosti a efektivity silniční dopravy prostřednictvím propagace palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hlukovou hladinou. Podle základního rozlišení je třída A ta nejlepší a třída G nejhorší.

Na spotřebu paliva má vliv valivý odpor pneumatiky

Síla, která při točení pneumatiky působí proti směru jízdy, se nazývá valivý odpor. Díky tomu, že typ pneumatik ovlivňuje spotřebu paliva u osobních aut z 20 % a u nákladních z 35 %, je potřeba usilovat o nízké hodnoty valivého odporu.

Přechod mezi pneumatikami třídy C a B má na spotřebu osobního vozidla vliv v rozpětí 2,5 % – 4,5 %.

Bezpečnost ovlivňuje přilnavost pneumatiky za mokra

Přilnavost za mokra představuje z hlediska bezpečnosti naprosto zásadní vlastnost pneumatiky. Vysoká přilnavost znamená krátkou brzdnou dráhu při jízdě v dešti.

Rozdíl mezi jednotlivými třídami znamená prodloužení či zkrácení brzdné dráhy o 2,6 m (při brždění na mokré vozovce v rychlosti 80 km/h).

Způsobený hluk (v decibelech)

Úroveň hluku generovaného dopravou má významný vliv na životní prostředí. Je ovlivňován několika faktory, mezi které patří intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemný vliv vozovky a pneumatiky.

Hodnota, která je na etiketě uvedena, neoznačuje úroveň hluku, kterou při jízdě vnímá řidič. Jde o vnější úroveň hluku, která přispívá k akustickému znečištění.

  • 1 černá zvuková vlna – 3 dB (A) méně než limit EC Reg 661/2009.
  • 2 černé zvukové vlny – splňuje EC Reg 661/2009 limity.
  • 3 černé zvukové vlny – splňuje EC Dir. 2001/43 limity. (Nejhorší výkon.)

Tento web používá k poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Nahoru