Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

  • Zesílená

Dunlop SP Winter Sport 4D

  • Přejít na testy pneumatiky
Rozměry
Šířka
225
Profil
50
Průměr
R17
98H
AO

Zimní novinka roku 2011. Pneumatiky Dunlop SP
WinterSport 4D vynikají vynikající boční
přilnavosti, které je dosaženo novou technologií

Více informací

Zimní -47%
SP Winter Sport 4D

Pneumatika vyrobena a schválena pro provoz v ČR a celé EU.

V 95% garantujeme stáří pneumatiky do 1 roku.

Zimní -47%

Zimní novinka roku 2011. Pneumatiky Dunlop SP
WinterSport 4D vynikají vynikající boční
přilnavosti, které je dosaženo novou technologií
lamel, kde se 3D lamely kombinují s novými
příčnými lamelami.
Spolehlivé odvádění břečky a sněhu zajišťují
drážky ve tvaru -V- v centrální části běhounu.
Pneumatika má směrový dezén běhounu s velkými
obvodovými drážkami s vysokou odolností proti
aquaplaningu a zároveň směs běhounu s funkčními
polymery s měnící se tuhostí při různých
teplotách.
Konstrukce pneumatiky je velmi lehká díky úbytku
hmoty v pneumatice, což snižuje valivý odpor a
zatížení motoru.

EU štítek

EU
C
C
71 dB

Dle nového nařízení EU je nyní nutno označovat pneumatiky podle jejich vlivu na spotřebu paliva, stupně přilnavosti za mokra a úrovně hluku, který generují. Účelem tohoto značení je zvýšení bezpečnosti a efektivity silniční dopravy prostřednictvím propagace palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hlukovou hladinou. Podle základního rozlišení je třída A ta nejlepší a třída G nejhorší.

Na spotřebu paliva má vliv valivý odpor pneumatiky

Síla, která při točení pneumatiky působí proti směru jízdy, se nazývá valivý odpor. Díky tomu, že typ pneumatik ovlivňuje spotřebu paliva u osobních aut z 20 % a u nákladních z 35 %, je potřeba usilovat o nízké hodnoty valivého odporu.

Přechod mezi pneumatikami třídy C a B má na spotřebu osobního vozidla vliv v rozpětí 2,5 % – 4,5 %.

Bezpečnost ovlivňuje přilnavost pneumatiky za mokra

Přilnavost za mokra představuje z hlediska bezpečnosti naprosto zásadní vlastnost pneumatiky. Vysoká přilnavost znamená krátkou brzdnou dráhu při jízdě v dešti.

Rozdíl mezi jednotlivými třídami znamená prodloužení či zkrácení brzdné dráhy o 2,6 m (při brždění na mokré vozovce v rychlosti 80 km/h).

Způsobený hluk (v decibelech)

Úroveň hluku generovaného dopravou má významný vliv na životní prostředí. Je ovlivňován několika faktory, mezi které patří intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemný vliv vozovky a pneumatiky.

Hodnota, která je na etiketě uvedena, neoznačuje úroveň hluku, kterou při jízdě vnímá řidič. Jde o vnější úroveň hluku, která přispívá k akustickému znečištění.

  • 1 černá zvuková vlna – 3 dB (A) méně než limit EC Reg 661/2009.
  • 2 černé zvukové vlny – splňuje EC Reg 661/2009 limity.
  • 3 černé zvukové vlny – splňuje EC Dir. 2001/43 limity. (Nejhorší výkon.)

Tento web používá k poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Nahoru