Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

Goodyear Ultra Grip 9+

  • Přejít na testy pneumatiky
Rozměry
Šířka
205
Profil
55
Průměr
R16
91H

Drážky a lamely pneumatiky GoodYear UltraGrip 9+ jsou přizpůsobeny všem stylům jízdy a to počínaje akcelerací, ustálenou rychlostí, zatáčením a konče bržděním. Goodyear UltraGrip 9+ nabízí ve srovnání s předchozí...
Více informací

Zimní -34%
Ultra Grip 9+

Pneumatika vyrobena a schválena pro provoz v ČR a celé EU.

V 95% garantujeme stáří pneumatiky do 1 roku.

Zimní -34%

Drážky a lamely pneumatiky GoodYear UltraGrip 9+ jsou přizpůsobeny všem stylům jízdy a to počínaje akcelerací, ustálenou rychlostí, zatáčením a konče bržděním. Goodyear UltraGrip 9+ nabízí ve srovnání s předchozí generací vylepšenou výkonnost na sněhu. Bloky ramen s technologií 3D BIS zajišťují lepší brždění na mokrých vozovkách. Variabilní bloková geometrie zajišťuje silný záběr na sněhu. Pneumatika UG9 byla odlehčena na konstrukci.

Speciální směs plastifikátorů obsahující pryskyřici umožňuje vyšší přilnavost na mokrém povrchu, rostlinný olej zase vylepšený výkon na sněhu i ledu. Na ledu pomáhá k lepší výkonnosti vysoká hustota lamel spolu s hranatějším otiskem, zatímco hydrodynamické drážky snižují riziko aquaplaningu a zlepšují záběr na tajícím sněhu. Hydrodynamické drážky pak dokonaleji odvádí vodu a sněhovou břečku. Ve studených deštivých dnech garantují kvalitní brzdné vlastnosti hlavně kompaktní ramenní bloky s 3D BIS technologií. UltraGrip 9 má v porovnání se svým předchůdcem vylepšené složení směsi. Lamely a okraje běhounu byly navrženy tak, aby poskytovaly optimální tvar otisku pneumatiky bez ohledu na prováděný manévr, což umožňuje spolehlivou odezvu pneumatiky při řízení, zatáčení, brzdění i zrychlování. Poprvé v historii nabízí UltraGrip 9 dvě různé dezénové varianty v závislosti na konkrétním rozměru. Toto přizpůsobení Vám vždy zajistí optimální záběr na sněhu. Pneumatika byla navržena tak, aby se co nejvíce zdokonalilo ovládání na sněhu/mokru a snížil se zároveň valivý odpor.

Goodyear je největším výrobcem pneumatik na světě, má zastoupení na šesti kontinentech. Kromě pneumatik značky Goodyear vyrábí také několik dalších renomovaných značek, včetně pneumatik Dunlop, Fulda, Sava a Debica. Bylo tak docíleno nízkého valivého odporu a tím i nižší spotřeby paliva. Velký počet a vysoká amplituda lamel zlepšuje ovladatelnost i brždění na sněhu. Lepší ovladatelnost na sněhu je rovněž zajištěna velkým množstvím hran a vyšším počtem lamel na ramenních blocích.

Nový EU štítek

EU
Goodyear
205/55 R16 91H
B
C
71 dB

Nové nařízení EU zavádí požadavky na označování pneumatik týkající se zobrazení informací o spotřebě paliva (valivém odporu), přilnavosti za mokra a vnějším hluku z pneumatik. Cílem je zvýšit bezpečnost a účinnost silniční dopravy propagováním palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hladinou hluku. Na štítku obecně platí, že třída A je nejlepší, třída E je nejhorší.

Spotřeba paliva spojená s valivým odporem pneumatiky

Valivý odpor je síla působící proti směru jízdy při točení pneumatiky. Vzhledem k tomu, že pneumatiky přispívají z 20% k celkové spotřebě paliva u osobních aut a až z 35% u nákladních, je důležité dosáhnout nízkých hodnot valivého odporu.

Bezpečnost související s přilnavostí za mokra

Přilnavost za mokra je jedna z nejdůležitějších bezpečnostních vlastností pneumatiky. Skvělá přilnavost za mokra znamená kratší brzdnou dráhu při jízdě v deštivém počasí.

Vnější hluk (v decibelech)

Hluk způsobený dopravou je důležitý v otázce ochrany životního prostředí a závisí na několika faktorech, jakými například jsou: intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemné působení pneumatiky a vozovky. Hodnota uvedená na etiketě není interní hodnota, kterou řidič bude vnímat při jízdě, ale externí hodnota, která přispívá k akustickému znečištění.

  • Sytě vysvícené písmeno A - nejnižší třída hlučnosti (nejtišší pneu).
  • Sytě vysvícené písmeno B - střední třída hlučnosti (hlučnější pneu).
  • Sytě vysvícené písmeno C - nejvyšší třída hlučnosti (velmi hlučná pneu).

Přilnavost na sněhu

Tento symbol je uváděn převážně na zimních či celoročních pneumatikách. Pneumatiky s tímto symbolem na štítku mají velmi dobrou přilnavost na sněhu. Uspějí i v náročných zimních podmínkách.

Přilnavost na ledu

Tento symbol je uváděn převážně na zimních či celoročních pneumatikách. Pneumatiky s tímto symbolem na štítku mají velmi dobrou přilnavost na zledovatělých plochách či vozovkách. Uspějí i v náročných zimních podmínkách.

EU štítek

EU
B
C
71 dB

Dle nového nařízení EU je nyní nutno označovat pneumatiky podle jejich vlivu na spotřebu paliva, stupně přilnavosti za mokra a úrovně hluku, který generují. Účelem tohoto značení je zvýšení bezpečnosti a efektivity silniční dopravy prostřednictvím propagace palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hlukovou hladinou. Podle základního rozlišení je třída A ta nejlepší a třída G nejhorší.

Na spotřebu paliva má vliv valivý odpor pneumatiky

Síla, která při točení pneumatiky působí proti směru jízdy, se nazývá valivý odpor. Díky tomu, že typ pneumatik ovlivňuje spotřebu paliva u osobních aut z 20 % a u nákladních z 35 %, je potřeba usilovat o nízké hodnoty valivého odporu.

Přechod mezi pneumatikami třídy C a B má na spotřebu osobního vozidla vliv v rozpětí 2,5 % – 4,5 %.

Bezpečnost ovlivňuje přilnavost pneumatiky za mokra

Přilnavost za mokra představuje z hlediska bezpečnosti naprosto zásadní vlastnost pneumatiky. Vysoká přilnavost znamená krátkou brzdnou dráhu při jízdě v dešti.

Rozdíl mezi jednotlivými třídami znamená prodloužení či zkrácení brzdné dráhy o 2,6 m (při brždění na mokré vozovce v rychlosti 80 km/h).

Způsobený hluk (v decibelech)

Úroveň hluku generovaného dopravou má významný vliv na životní prostředí. Je ovlivňován několika faktory, mezi které patří intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemný vliv vozovky a pneumatiky.

Hodnota, která je na etiketě uvedena, neoznačuje úroveň hluku, kterou při jízdě vnímá řidič. Jde o vnější úroveň hluku, která přispívá k akustickému znečištění.

  • 1 černá zvuková vlna – 3 dB (A) méně než limit EC Reg 661/2009.
  • 2 černé zvukové vlny – splňuje EC Reg 661/2009 limity.
  • 3 černé zvukové vlny – splňuje EC Dir. 2001/43 limity. (Nejhorší výkon.)
Nahoru