Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

Michelin Alpin 6

  • Přejít na testy pneumatiky
Rozměry
Šířka
225
Profil
45
Průměr
R17
91H
FR

Hlavními výhodami pneumatik Michelin Alpin 6 jsou: vysoký kilometrový nájezd, skvělý výkon po celou dobu užívání, krátká brzdná dráha na sněhu, vynikající trakce. Příjemným bonusem je i vzhled pneumatiky. Velmi...
Více informací

Zimní -25%
Alpin 6

Pneumatika vyrobena a schválena pro provoz v ČR a celé EU.

V 95% garantujeme stáří pneumatiky do 1 roku.

Zimní -25%

Hlavními výhodami pneumatik Michelin Alpin 6 jsou: vysoký kilometrový nájezd, skvělý výkon po celou dobu užívání, krátká brzdná dráha na sněhu, vynikající trakce. Příjemným bonusem je i vzhled pneumatiky. Velmi pěkný sportovní design vzorku se bude na vašem autě vyjímat. Výrobce garantuje, že gumy mají o 5,4 metru kratší brzdnou dráhu na sněhu, než je průměr konkurence. S ubývajícím kaučukem se původní drážky rozšiřují a vznikají nové. S tím, jak je snižuje hloubka dezénu, se zvyšuje podíl siliky v jednotlivých vrstvách, pneumatika tak neztrácí nic ze své původní přilnavosti. Spolu s opotřebením se mění i drážkování.

Pokud s ním vyrazíte do hor, stoupání do 12 % se na výkonu vašeho automobilu prakticky neprojeví. Jak je u Michelinu zvykem, směs je velmi odolná, a z hlediska kilometrového nájezdu nemá na trhu konkurenci. Běhoun se proto skládá z několika směsí. Michelinu se podařilo vytvořit dezén se stejnými jízdními vlastnostmi po celou dobu užívání. Směrový dezén snadno rozhrne husté sněhové závěje a garantuje skvělou trakci na zmrzlé vozovce.

Asi nejčastější důvod výměny pneumatik je sjetí vzorku a tím i snížená přilnavost na vozovce. Díky technologii EverGrip v podobě speciálního "dynamického" dezénu vám však vzorek na pneumatikách Alpin 6 nebude ubývat, ba naopak. Postupným používáním se totiž drážky, které byly doposud pouze uvnitř pneumatiky, dostávají na povrch a pneumatika tak o svůj vzorek nepřichází ani na sklonku životnosti. Pneumatiky Alpin 6 jsou vyrobeny z nejnovější generace pryže, která v zimě podává skvělé výkony. Díky vícevrstvé konstrukci tato směs zvyšuje přilnavost na sněhu úměrně s opotřebením pneumatiky. Všechny prvky na pneumatice jsou důkladně otestovány a nachází se na ní záměrně. Ať už je to z důvodu vyšší kvality, bezpečnosti nebo delší životnosti. Primární je totiž vaše zdraví a bezpečí na silnici.

Nový EU štítek

EU
Michelin
225/45 R17 91H
B
D
69 dB

Nové nařízení EU zavádí požadavky na označování pneumatik týkající se zobrazení informací o spotřebě paliva (valivém odporu), přilnavosti za mokra a vnějším hluku z pneumatik. Cílem je zvýšit bezpečnost a účinnost silniční dopravy propagováním palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hladinou hluku. Na štítku obecně platí, že třída A je nejlepší, třída E je nejhorší.

Spotřeba paliva spojená s valivým odporem pneumatiky

Valivý odpor je síla působící proti směru jízdy při točení pneumatiky. Vzhledem k tomu, že pneumatiky přispívají z 20% k celkové spotřebě paliva u osobních aut a až z 35% u nákladních, je důležité dosáhnout nízkých hodnot valivého odporu.

Bezpečnost související s přilnavostí za mokra

Přilnavost za mokra je jedna z nejdůležitějších bezpečnostních vlastností pneumatiky. Skvělá přilnavost za mokra znamená kratší brzdnou dráhu při jízdě v deštivém počasí.

Vnější hluk (v decibelech)

Hluk způsobený dopravou je důležitý v otázce ochrany životního prostředí a závisí na několika faktorech, jakými například jsou: intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemné působení pneumatiky a vozovky. Hodnota uvedená na etiketě není interní hodnota, kterou řidič bude vnímat při jízdě, ale externí hodnota, která přispívá k akustickému znečištění.

  • Sytě vysvícené písmeno A - nejnižší třída hlučnosti (nejtišší pneu).
  • Sytě vysvícené písmeno B - střední třída hlučnosti (hlučnější pneu).
  • Sytě vysvícené písmeno C - nejvyšší třída hlučnosti (velmi hlučná pneu).

Přilnavost na sněhu

Tento symbol je uváděn převážně na zimních či celoročních pneumatikách. Pneumatiky s tímto symbolem na štítku mají velmi dobrou přilnavost na sněhu. Uspějí i v náročných zimních podmínkách.

Přilnavost na ledu

Tento symbol je uváděn převážně na zimních či celoročních pneumatikách. Pneumatiky s tímto symbolem na štítku mají velmi dobrou přilnavost na zledovatělých plochách či vozovkách. Uspějí i v náročných zimních podmínkách.

EU štítek

EU
B
E
69 dB

Dle nového nařízení EU je nyní nutno označovat pneumatiky podle jejich vlivu na spotřebu paliva, stupně přilnavosti za mokra a úrovně hluku, který generují. Účelem tohoto značení je zvýšení bezpečnosti a efektivity silniční dopravy prostřednictvím propagace palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hlukovou hladinou. Podle základního rozlišení je třída A ta nejlepší a třída G nejhorší.

Na spotřebu paliva má vliv valivý odpor pneumatiky

Síla, která při točení pneumatiky působí proti směru jízdy, se nazývá valivý odpor. Díky tomu, že typ pneumatik ovlivňuje spotřebu paliva u osobních aut z 20 % a u nákladních z 35 %, je potřeba usilovat o nízké hodnoty valivého odporu.

Přechod mezi pneumatikami třídy C a B má na spotřebu osobního vozidla vliv v rozpětí 2,5 % – 4,5 %.

Bezpečnost ovlivňuje přilnavost pneumatiky za mokra

Přilnavost za mokra představuje z hlediska bezpečnosti naprosto zásadní vlastnost pneumatiky. Vysoká přilnavost znamená krátkou brzdnou dráhu při jízdě v dešti.

Rozdíl mezi jednotlivými třídami znamená prodloužení či zkrácení brzdné dráhy o 2,6 m (při brždění na mokré vozovce v rychlosti 80 km/h).

Způsobený hluk (v decibelech)

Úroveň hluku generovaného dopravou má významný vliv na životní prostředí. Je ovlivňován několika faktory, mezi které patří intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemný vliv vozovky a pneumatiky.

Hodnota, která je na etiketě uvedena, neoznačuje úroveň hluku, kterou při jízdě vnímá řidič. Jde o vnější úroveň hluku, která přispívá k akustickému znečištění.

  • 1 černá zvuková vlna – 3 dB (A) méně než limit EC Reg 661/2009.
  • 2 černé zvukové vlny – splňuje EC Reg 661/2009 limity.
  • 3 černé zvukové vlny – splňuje EC Dir. 2001/43 limity. (Nejhorší výkon.)
Nahoru