Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

Letní

ADAC (DE) 2020

Šířka
225
Profil
40
Průměr
18

Vítěz testu letních pneumatik ADAC 2020 : Continental a Michelin. Testovalo se na automobilu VW Golf Montage. Pouze čtyři pneumatiky jsou v testu hodnoceny jako „dobré“. Jsou ale skutečně všestranné. Nabízejí vyvážené jízdní vlastnosti na suchém i mokrém povrchu. Jejich chování při řízení je přesné a příjemné, a proto je lze velmi bezpečně řídit i na hranici limitu.
Tentokrát jsou v čele testu ADAC pneumatiky Continental PremiumContact 6 a Michelin Pilot Sport 4. S vynikajícími brzdnými hodnotami se Conti zaměřuje především na perfektní přilnavost za mokra, ale potýká se s poněkud vyšším hlukem a poněkud horšími výsledky na suché vozovce. Michelin je zde o něco lepší, také co se týče spotřeby paliva.
Dále v pořadí Goodyear Eagle F1 Asymetric 5 a Maxxis Victra Sport 5 jsou také příjemně vyvážené na suchých a mokrých površích a nabízejí dobrý výkon. Maxxis - pro nás stále relativně neznámý - je značka tchajwanského výrobce pneumatik Cheng Shin, přinejmenším na devátém místě mezi největšími světovými výrobci pneumatik. Pokud jde o míru opotřebení, žádná ze čtyř „dobrých“ pneumatik nemá problémy.
Tři produkty těsně minuly hodnocení „dobré“ a to: Nexen N*Fera Sport, Sava Intensa UHP 2 a Vredestein Ultrac Vorti. Oslňují dobrými výsledky na suchu a v nízkém opotřebení, ale v důsledku testů na mokru jim byla známka snížena. To je do značné míry způsobeno zhoršenou ovladatelností právě za mokra, ve které hrálo důležitou roli boční vedení a kombinace bočního vedení a trakce. Nexen také dosáhl nejhoršího výsledku ze všech testovaných pneumatik v aquaplaningu při zatáčení.
Za zmínku rozhodně stojí Pirelli P Zero. Nabízí zdaleka nejlepší vlastnosti na suchu a také druhý nejlepší výkon za mokra ve srovnání všech testovaných pneumatik, ale při měření spotřeby paliva a v opotřebení zaostává. Kvůli devalvaci v těchto disciplínách nabízí pouze uspokojivý výsledek. Může to však být velmi dobrá alternativa, zejména pro občasné řidiče, kteří si cení vynikajícího jízdního výkonu.
Jinak, jak se očekávalo, všechny testovací pneumatiky UHP poskytují dobré výsledky na suchých silnicích - s výjimkou modelů Rotalla Setulla S-Pace RU01 a Falken Azenis FK510. Přestože dosahují krátké brzdné dráhy při 100 km/h, mají slabé stránky, pokud jde o jízdní vlastnosti. Zejména když se teploty pneumatik zvyšují při vyšších rychlostech. Řízení v zatáčkách je nepřesné a mají tendenci k přetáčivosti.
Rotalla pracuje přiměřeně pouze na mokrých silnicích. Při měření brzdné dráhy a jízdních schopností dopadá na konec testovacího pole kvůli nízké úrovni přilnavosti.

Název pneumatiky Sucho Mokro Sníh Led Komfort Hlučnost Valivý odpor Opotřebení Celkové hodnocení
Continental PremiumContact 6 2,4 1,7 - - 3,6 3,6 - 2,0 Dobré
Michelin Pilot Sport 4 1,9 2,0 - - 2,9 2,9 - 2,0 Dobré
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 1,7 2,3 - - 3,1 3,1 - 2,0 Dobré
Maxxis Victra Sport 5 2,0 2,2 - - 2,8 2,8 - 2,0 Dobré
Nexen N*Fera Sport 2,2 2,6 - - 3,1 3,1 - 2,0 Uspokojivé
Sava Intensa UHP 2 1,8 2,7 - - 3,1 3,1 - 2,0 Uspokojivé
Vredestein Ultrac Vorti 2,5 2,7 - - 2,9 2,9 - 2,0 Uspokojivé
Falken FK-510 2,9 2,4 - - 3,0 3,0 - 2,0 Uspokojivé
Bridgestone S 001 1,7 3,0 - - 3,5 3,5 - 2,5 Uspokojivé
Kumho Ecsta PS71 2,4 2,3 - - 3,3 3,3 - 3,0 Uspokojivé
Nokian Powerproof 2,4 2,4 - - 2,8 2,8 - 3,0 Uspokojivé
Pirelli PZero 1,3 1,8 - - 2,9 2,9 - 3,0 Uspokojivé
Toyo Proxes Sport 2,0 2,8 - - 2,9 2,9 - 3,0 Uspokojivé
Hankook K 127 Ventus S1 evo3 2,0 3,1 - - 3,4 3,4 - 2,5 Uspokojivé
Cooper Zeon CS-Sport 2,0 3,3 - - 3,2 3,2 - 2,0 Uspokojivé
Rotalla Setulla S-Pace RU01 2,9 3,6 - - 2,8 2,8 - 2,0 Neuspokojivé
Název pneumatiky Sucho Mokro Sníh Led Komfort Hlučnost Valivý odpor Opotřebení Celkové hodnocení

Hodnotí se jako ve škole
1 = nejepší
5 = nejhorší

Nahoru