Vážení zákazníci, v pátek 21.6. máme zavřeno z provozních důvodů. Objednávky budou expedovány následující pracovní den, tedy v pondělí 24.6. Děkujeme za pochopení.

Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

5 mýtů o pneumatikách

Na téma pneumatik koluje stále mnoho mylných informací. Naštěstí mnozí řidiči některé z nich přestávají brát vážně, ale jiné se stále šíří a žijí si svým životem. Dnes se vám pokusíme ty největší omyly vyvrátit.

Pneumatiky skladem

Při dodržení zásad správného skladování se vlastnosti pneumatik nezmění několik let.

Mýtus #1: Na zimních pneumatikách můžu jezdit celý rok

Ano, můžete. A pokud bydlíte v oblasti, kde po většinu roku není nouze o sníh a led, tak vám i přijdou vhod. V klimatických podmínkách střední Evropy jsou však zimní pneumatiky pro použití v létě nevhodné. Měkčí směs, ze které jsou vyrobené, totiž ztrácí v teple své vlastnosti. Letní pneumatiky mají navíc oproti těm zimním dezén uzpůsobený pro odvod vody, kdežto u zimních se klade důraz především na dobré záběrové vlastnosti na sněhu a ledu.

Jaká rizika a nevýhody můžete čekat při jízdě na zimních gumách v létě?

Mýtus #2: DOT pneumatiky – novější pneu jsou lepší než starší

Sami výrobci pneumatik již tento mýtus vyvrátili. Dnes již garantují zachování vlastností po dobu nejméně 4 let, někteří i déle. Samozřejmě záleží na skladování pneumatik – nejen u výrobce, ale i u řidičů v době, kdy mají obutou druhou sadu. Pokud je pneumatika kvalitní a dobře uskladněná, vydrží beze změny vlastností několik let.

Proces stárnutí nové i 2 roky staré pneumatiky začíná ve stejnou chvíli, tedy tehdy, když ji začnete používat v běžném provozu. Nové pneumatiky totiž bývají napuštěny speciální konzervační ochrannou vrstvou.


Přečtěte si více o DOT pneumatik a o tom, jak moc je stáří pneu důležité. >>


Mýtus #3: Rychlostní index není potřeba sledovat

Je potřeba mu věnovat zvláštní pozornost. Tato hodnota totiž udává, pro jakou maximální rychlost je pneumatika konstruovaná. U letních pneumatik byste měli mít minimálně stejnou nebo vyšší hodnotu, u zimních lze jezdit i na pneumatikách s nižším rychlostním indexem.

V tomto případě však řidič musí mít v zorném poli tuto informaci vyznačenou. Pokud máte novější auto, můžete si rychlostní omezení nastavit v palubním počítači. Je to z toho důvodu, že při vyšších rychlostech se pneumatiky více zahřívají a deformují. Tento jev má pak vliv minimálně na horší přilnavost.

Auto jede rychle po silnici

Špatný stav pneumatik může mít negativní vliv na jízdní vlastnosti vašeho vozu.

Mýtus #4: Nové pneumatiky stačí pořídit jen na jednu nápravu

Toto řešení je opravdu nebezpečné. Obutí na všech 4 kolech by mělo být stejné, se stejnou mírou opotřebení. Pokud budete mít jiné pneumatiky na přední a jiné na zadní nápravě, auto může mít v krizových situacích nepředvídatelné chování. Ze stejného důvodu doporučujeme obout i stejný typ a model pneumatik. Na téže nápravě musíte mít dokonce shodný typ ze zákona.


Přečtěte si také: Jak na správné skladování pneumatik? >>


Mýtus #5: Různé modely pneumatik od jednoho výrobce jsou stejné

Nejsou, a to z jednoho prostého důvodu. Mnoho výrobců má v nabídce jak prémiové modely, tak levnější ekonomické. Do výroby těch dražších promítají své poznatky z výzkumu a vývoje a mohou si dovolit například použití lepší směsi. U ekonomických modelů, kde se bere ohled hlavně na cenu, se ve výrobě nemusí držet stejných postupů jako u těch prémiových.

Věříme, že patříte mezi svědomité a zodpovědné motoristy a těmto mýtům už nevěříte. Pokud si nevíte rady s výběrem toho správného obutí, obraťte se na naše AZ pneu specialisty. Nebo rovnou prozkoumejte nabídku kvalitních a prověřených pneumatik v našem e-shopu.

 

Prozkoumat nabídku pneumatik

 

Zdroj fotografií: Depositphotos

Nahoru