Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

Dunlop SP Winter Sport 4D

  • Přejít na testy pneumatiky
Rozměry
Šířka
225
Profil
55
Průměr
R17
97H
*,MO

Zimní novinka roku 2011. Pneumatiky Dunlop SP
WinterSport 4D vynikají vynikající boční
přilnavosti, které je dosaženo novou technologií

Více informací

Zimní -48%
SP Winter Sport 4D

Pneumatika vyrobena a schválena pro provoz v ČR a celé EU.

V 95% garantujeme stáří pneumatiky do 1 roku.

Zimní -48%

Zimní novinka roku 2011. Pneumatiky Dunlop SP
WinterSport 4D vynikají vynikající boční
přilnavosti, které je dosaženo novou technologií
lamel, kde se 3D lamely kombinují s novými
příčnými lamelami.
Spolehlivé odvádění břečky a sněhu zajišťují
drážky ve tvaru -V- v centrální části běhounu.
Pneumatika má směrový dezén běhounu s velkými
obvodovými drážkami s vysokou odolností proti
aquaplaningu a zároveň směs běhounu s funkčními
polymery s měnící se tuhostí při různých
teplotách.
Konstrukce pneumatiky je velmi lehká díky úbytku
hmoty v pneumatice, což snižuje valivý odpor a
zatížení motoru.

EU štítek

EU
C
C
70 dB

Dle nového nařízení EU je nyní nutno označovat pneumatiky podle jejich vlivu na spotřebu paliva, stupně přilnavosti za mokra a úrovně hluku, který generují. Účelem tohoto značení je zvýšení bezpečnosti a efektivity silniční dopravy prostřednictvím propagace palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hlukovou hladinou. Podle základního rozlišení je třída A ta nejlepší a třída G nejhorší.

Na spotřebu paliva má vliv valivý odpor pneumatiky

Síla, která při točení pneumatiky působí proti směru jízdy, se nazývá valivý odpor. Díky tomu, že typ pneumatik ovlivňuje spotřebu paliva u osobních aut z 20 % a u nákladních z 35 %, je potřeba usilovat o nízké hodnoty valivého odporu.

Přechod mezi pneumatikami třídy C a B má na spotřebu osobního vozidla vliv v rozpětí 2,5 % – 4,5 %.

Bezpečnost ovlivňuje přilnavost pneumatiky za mokra

Přilnavost za mokra představuje z hlediska bezpečnosti naprosto zásadní vlastnost pneumatiky. Vysoká přilnavost znamená krátkou brzdnou dráhu při jízdě v dešti.

Rozdíl mezi jednotlivými třídami znamená prodloužení či zkrácení brzdné dráhy o 2,6 m (při brždění na mokré vozovce v rychlosti 80 km/h).

Způsobený hluk (v decibelech)

Úroveň hluku generovaného dopravou má významný vliv na životní prostředí. Je ovlivňován několika faktory, mezi které patří intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemný vliv vozovky a pneumatiky.

Hodnota, která je na etiketě uvedena, neoznačuje úroveň hluku, kterou při jízdě vnímá řidič. Jde o vnější úroveň hluku, která přispívá k akustickému znečištění.

  • 1 černá zvuková vlna – 3 dB (A) méně než limit EC Reg 661/2009.
  • 2 černé zvukové vlny – splňuje EC Reg 661/2009 limity.
  • 3 černé zvukové vlny – splňuje EC Dir. 2001/43 limity. (Nejhorší výkon.)

Tento web používá k poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Nahoru