Potřebujete poradit?
Telefon +420 603 253 535

4 signály, že vás pneumatiky zradí

Stejně jako se vám při procházkách opotřebovává podrážka u bot, opotřebovávají se při každé jízdě vaše pneumatiky. Ojetá pneumatika vám může způsobit spoustu komplikací, a navíc jízda na ní není bezpečná. Stav pneumatiky vám zkontrolují při pravidelných prohlídkách v servisu, ale existuje také pár tipů, díky kterým můžete potenciální nebezpečí odhalit sami.

1. Malá hloubka dezénu = na vozovce si zaplavete

Kvůli nedostačující hloubce dezénu může dojít k aquaplaningu. Asi to všichni dobře znáte, ale není na škodu si říct, že aquaplaning je stav, kdy se vrstva vody hromadí mezi pneumatikou a povrchem vozovky. Sjetá pneumatika nedokáže vodu odvádět dostatečně rychle, takže pneu v podstatě plave nad povrchem vozovky. Vy ztrácíte kontrolu nad trakcí, řízením i brzděním.

Indikátory opotřebení jsou přímo zabudované v pneumatikách. Jedná se o gumové plošky, které ukazují hloubku vzorku. U nové pneumatiky jsou neviditelné. Čím více se pneumatika sjíždí, tím více se indikátory začínají objevovat. Jakmile dezén splyne s indikátorem, je na čase pneu vyměnit. Minimální hloubka dezénu by měla u nové, ale i použité pneumatiky (pokud se rozhodnete pro koupi protektoru) být minimálně 1,6 mm.

Přesnou hloubku dezénu vám změříme v našem pneuservisu. Pokud potřebujete novou pneumatiku, vždy vybírejte ze značek s dlouholetou tradicí, protože na ty se můžete opravdu spolehnout. Bezstarostnou jízdu si užijete například na pneumatikách Barum.

winter-tyre-1342875_960_720

Předepsaná hloubka dezénu u zimní pneumatiky jsou 4 mm.

2. Poškozená bočnice = budete jezdit naprázdno

Problémy se neobjevují jen na běhounu, ale také na bočnicích. Proto je dobře prohlížejte, defekt můžete odhalit pouhým pohledem. Pokud na bočnici objevíte náznaky drážek (řezů) a prasklin může se jednat o špatné utěsnění. Hrozí, že se pneumatika vyfoukne. Pokud budete mít na cestě komplikace, je dobré mít po ruce sadu na opravu defektů a jistě využijete i povinnou výbavu.

8747275614_130f41c7d2_z

Praskliny na bočnici odhalíte pouhým okem.

3. Bubliny = exploze kola

Někdy se stane, že povrch pneumatiky začne klesat. Může dojít k vyboulení nebo puchýřkům, které se budou dále rozšiřovat. Následuje náhlý únik vzduchu. Pokud na toto poškození nepřijdete včas, může se stát, že vám pneumatika během jízdy praskne. Bubliny na pneumatice negativně ovlivňují rychlou jízdu a pneumatiky se rychleji opotřebovávají.

4. Špatný tlak a staré pneu = totální zničení kola

Pokud máte na vozidle pneumatiku, která nemá dostatečný tlak, budete se potýkat s horší stabilitou vozidla, a navíc může dojít k poškození pneumatiky. Pokud budete i nadále jezdit s vyfouklým kolem, dojde k poškození ráfku a kromě toho také ohrožujete vaše okolí a spolucestující. Nedostatečně nahuštěná pneumatika má větší valivý odpor, rychleji se přehřívá a opotřebovávají se zejména okraje běhounu.

Příliš staré pneumatiky mohou začít vysychat a guma celkově degraduje. Během rychlé jízdy na silnici se může stát, že se běhoun sloupne a vy ztratíte nad svým autem kontrolu. Proto nejezděte na pneumatikách starších šesti let.

Potřebujete pomoct s výběrem pneumatik a dalšího příslušenství? Ozvěte se. Náš tým specialistů se o vás postará.

Zdroj foto: Flickr.com, Pixabay.com

Tento web používá k poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookies. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Nahoru